رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه هم‌اکنون در دوره پساگفت‌وگو و نه پساتحریم قرار داریم، گفت: هیأت‌های زیاد تجاری به‌ویژه از کشورهای اروپایی به ایران آمده‌اند، اما همه آنها فروشنده هستند و هیچ‌گونه طرح اجرایی نداده‌اند.

به گزارش تسنيم، اسدالله عسگراولادي با بيان اينكه حضور اين هيأت‌هاي خارجي هيچ دستاورد عيني و كاربردي براي ايجاد تحول مثبت در اقتصاد ايران نداشته است، گفت: همه اينها فقط هزينه دارد و در اين هيأت‌ها همه براي فروش كالا و خدمات و ارزيابي فرصت‌هاي جديد در بازار ايران هستند و متأسفانه نديديم خريداراني هم در ميان اين هيأت‌ها به ايران سفر كنند.

عسگر‌اولادي گفت: ديده نشده است كه هيأت‌هاي خارجي با بانك‌هاي ايراني و ديگر بنگاه‌هاي ايراني تجاري مذاكره و براي دوره‌ آتي برنامه‌ريزي كنند و طرح‌هاي همكاري خود را مشخص كنند.عسگراولادي تصريح كرد: اصلي‌ترين شاخص اقتصاد مقاومتي اين است كه ما را از تكيه آسيب‌پذير به فروش مواد خام اعم از نفت و ذخاير معدني، وابستگي به ارز خارجي و واردات كالاهاي مصرفي بي‌نياز يا كم‌نياز كند و نبايد سرنوشت اقتصادي ايران را به برجام و خارجي‌ها گره بزنيم.

وي افزود: از دولت انتظار داريم در هيأت‌هايي كه به خارج اعزام مي‌شوند يا در ميزباني از هيأت‌هاي خارجي حتماً از طرف ايران هم صادركنندگاني حضور يابند و نبايد اجازه دهيم هيأت‌هاي خارجي به‌طور يكطرفه براي فروش كالا و خدمات خود به ايران بيايند. عسگراولادي گفت: تاكنون فقط هزينه ميزباني از هيأت‌هاي خارجي را پرداخت كرده‌ايم و تا حدودي هتل‌هاي ما شلوغ شده است، اما دستاورد عيني از اين حضور و طرح سرمايه‌گذاري خاصي ديده نشده است.

کد خبر 313411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha