«تهران، شهر مدرن و پیشرفته‌ای است و پیشرفت ساختارهای حمل‌ونقل در جای جای این کلانشهر به چشم می‌خورد.»

گونتر آدلر

اين جمله را گونتر آدلر، قائم‌مقام وزير محيط‌زيست و ساختمان آلمان در ديدار با معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران ابراز و اعلام كرد: با توجه به ايجاد فضاي جديدي كه براي توسعه همكاري‌هاي بين‌المللي با ايران ايجاد شده، آماده هستيم تا درخصوص پيشرفت‌هاي هر چه بيشتر سازوكارهاي شهري با مديريت شهري تهران همكاري كنيم.

به گفته اين مقام آلماني، در تهران، پروژه‌هاي موفقيت‌آميزي اجرا شده كه كنجكاوي هر فردي كه به اين كلانشهر وارد مي‌شود را بر‌مي‌انگيزد. تهران از سيستم حمل‌ونقل هوشمند پيشرفته‌اي برخوردار است، براي نمونه، چراغ‌هاي راهنمايي تهران از چراغ‌هاي راهنمايي برلين بسيار زيباتر هستند و پاركينگ طبقاتي مكانيزه تهران در نوع خود جالب‌توجه است. آدلر اظهار كرد: واقعيت اين است كه از پيشرفت تهران و امكانات و تجهيزاتي كه در اين كلانشهر وجود دارد متحير شده‌ايم، چرا كه قبل از سفر به تهران توقع روبه‌رو شدن با چنين شهر مدرن و پيشرفته‌اي را نداشتيم.

وي با بيان اينكه تهران با توجه به جمعيت و وسعت زيادي كه از آن برخوردار است، شهر بسيار بزرگي است كه از يك سو، امكان اجراي زير‌ساخت‌هاي شهري و از سوي ديگر، مديريت آن كار بسيار سختي است‌، تصريح كرد: البته مديريت شهري تهران به‌خوبي از پس اداره اين كلانشهر و در عين حال توسعه شهر و امكانات و تجهيزات شهري برآمده است.

آدلر با بيان اينكه شركت‌هاي آلماني علاقه‌مند هستند تا در تكميل خطوط در دست ساخت و اجراي خطوط طراحي‌شده متروي تهران با مديريت شهري همكاري داشته باشند، تصريح كرد: همچنين در زمينه تأمين واگن‌هاي متروي تهران، چه به‌صورت كامل شده و آماده بهره‌برداري و چه در قالب قطعات مورد نياز، آمادگي داريم. وي اضافه كرد: همچنين آماده هستيم تا با توجه به تجارب طولاني‌اي كه در ارتباط با اجراي تراموا در شهرهاي آلمان داريم، ‌با استفاده از اين تجربيات در زمينه احداث تراموا در تهران نيز مشاركت كنيم و در مجموع، آمادگي و علاقه‌مندي شركت‌هاي آلماني را براي فعاليت در پروژه‌هاي حمل‌ونقل شهري تهران اعلام مي‌كنم.

همچنين سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون شهردار تهران در اين ديدار در مورد اعلام آمادگي اين مسئول آلماني مبني بر ساخت مونوريل و تراموا در تهران گفت: اولويت نخست تهران، مترو است و در حال حاضر مونوريل از اولويت برخوردار نيست و اگر روزي پول اضافه داشته باشيم، ممكن است آن را براي راه‌اندازي مونوريل در فضاهاي تفريحي به‌كار بگيريم اما در مورد ساخت تراموا، اعتقاد داريم اين وسيله براي معابري كه مسافر كمتري دارند، ‌مي‌تواند گزينه مناسبي باشد.

کد خبر 313409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha