سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بندر کاله در شمال فرانسه برای دومین شب پیاپی شاهد درگیری مهاجران با نیروهای پلیس بود.

شب های ناآرام بندر کاله در فرانسه

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از کاله، مقام های این بندر اعلام کردند دوشنبه شب و برای دومین شب پیاپی مهاجرانی که قصد پنهان شدن در کامیون های عبوری داشتند تا خود را به انگلیس برسانند، با پلیس منطقه درگیر شدند.

دادستان کاله اعلام کرد: نیروهای پلیس که در درگیری دیشب 11 تن از آنان دچار جراحت سطحی شدند، وظیفه عقب راندن مهاجران را بر عهده داشتند.

به گزارش ایرنا، پلیس برای مقابله با 250 مهاجری که به جاده اصلی در کاله هجوم بردند از گاز اشک آور استفاده کرد. در این نزاع هیچ یک از مهاجران آسیب ندیدند.

به گفته منابع پلیس، در جریان درگیری های یکشنبه گذشته در همین منطقه، 16 نیروی پلیس مجروح شدند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است حدود چهار هزار و 500 آواره و مهاجر در زاغه بزرگ کاله موسوم به «جنگل» اقامت دارند و منتظر فرصتی هستند تا خود را از مسیر دریا یا تونل «مانش» و کامیون هایی که از آن می گذرند به انگلیس برسانند.

شرکت «اروتونل» که امتیاز بهره برداری از تونل مانش را بر عهده دارد، بتازگی تدابیر امنیتی این تونل را با بهره گیری از «نیروی انسانی و فنآوری های پیشرفته» افزایش داده است.

همچنین نرده های بلندی جاده اصلی بندر کاله به تونل مانش را برای جلوگیری از ورود مهاجران به جاده محصور کرده است.

به گفته دادستان کاله، پیش از این بیشتر مهاجران منطقه را مردمی از آفریقا تشکیل می دادند اما بتازگی آوارگان بسیاری از عراق و سوریه به همراه خانواده هایشان خود را به کاله می رسانند.

منطقه «پا دو کاله» (Pas-de-Calais) در شمال فرانسه از مدت ها پیش به محل اسکان موقت هزاران آواره ای تبدیل شده است که در دهکده ای از چادرهای مسافرتی زندگی می کنند.

سازمان غیردولتی و بین المللی «پزشکان جهان» که در زمینه سلامت و کمک های بشردوستانه به اقشار آسیب پذیر فعالیت می کند، به تازگی در گزارش سالانه خود وضعیت سلامت مهاجران را در فرانسه فاجعه بار توصیف کرده بود.

کد خبر 313365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha