سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی جلسه مشترک مدیران عامل بانکهای دولتی و خصوصی، رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی و رئیس کانون بانکهای خصوصی در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح موارد بحث شده در جلسه هم‌اندیشی، اهم اقدامات ضروری و پیشنهادی را به اطلاع ولی الله سیف رساندند.

به گزارش ایرنا، در این نامه اظهار امیدواری شده است که با اجرای سیاستهای در دست اقدام بانک مرکزی زمینه لازم برای کاهش بیشتر قیمت تمام شده تجهیز منابع بانکها و نرخ تسهیلات اعطایی بیش از پیش فراهم آید تا زمینه بیشتری برای رونق اقتصادی کشور فراهم شود.

در این نامه مشترک آمده است: «در جلسه مشترک روز شنبه (16 آبان) مدیران عامل بانکهای دولتی و خصوصی، موضوع بسته خروج از رکود دولت و نحوه حمایت و تعامل بانکهای کشور با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای موفق آن مورد بررسی قرار گرفت و تفاهم شد موارد زیر به عنوان اهم اقدامات ضروری و پیشنهادی به استحضار مقام عالی بانک مرکزی برای راهنمایی لازم اعلام شود.

1- تأکید بر همسویی سیاست‌های اعتباری بانکها با سیاست‌های اعلام شده بانک مرکزی در اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار.

2- رعایت نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار مورد تأکید مجدد قرار گرفت و مقرر شد نرخ‌های سود تجهیز منابع توسط همه بانکها به طور جدی رعایت و نظارت لازم از طریق کانون بانکهای خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌ها به طور مشترک انجام شود.

3- از اول آذرماه جاری با رصد رعایت نرخ‌های مورد عمل بانکها، شرایط را جهت کاهش تدریجی نرخ سپرده‌ها متناسب با نرخ تورم با هماهنگی و مجوز بانک مرکزی فراهم کند.

4 - ضمن استقبال از تأثیر مثبت ورود بانک مرکزی به بازار بین بانکی برای کمک به زمینه کاهش هزینه تجهیز منابع، بانکهای دارای وجوه مازاد نسبت به تأمین وجوه مورد نیاز بانکهای دارای کسری با نرخ حداکثر 24 درصد در بازار بین بانکی اقدام می‌کنند.

5- امید است با کاهش تدریجی هزینه تجهیز منابع و نرخ بین بانکی، شرایط لازم برای رعایت دقیق نرخ‌های مصوب بانک مرکزی برای سود تسهیلات نیز فراهم شود.

در پایان این نامه آمده است: انتظار می‌رود با اجرای سیاست‌های آن بانک، زمینه لازم برای کاهش بیشتر قیمت تمام شده تجهیز منابع بانكها و نرخ تسهیلات اعطایی بیش از پیش فراهم آید تا زمینه بیشتری برای رونق اقتصادی کشور فراهم شود.»

کد خبر 313328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha