همشهری آنلاین: وزرای محیط زیست و انرژی شصت کشور جهان برای بررسی مسایل قابل طرح و تنظیم پیش‌نویس توافقنامه اجلاس تغییرات آب و هوایی در پاریس وارد عمل شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط زيست، کنفرانس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی موسوم به سی او پی بیست و یک (کوپ بیست و یک) سه هفته دیگر آغاز خواهد شد.

این کنفرانس قرار است در خصوص مسایل آب و هوایی در پاریس برگزار شود. پیش از برگزاری این کنفرانس، گردهمایی‌هایی برگزار می‌شود. وزرای محیط زیست هفتاد کشور جهان امروز با حضور لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه گرد هم آمدند. این گردهمایی با هدف تنظیم پیش‌نویس متن نهایی کنفرانس آب و هوایی برگزار می‌شود.

در این قسمت بخشی از سخنان لوران فابیوس در این خصوص پخش شد. وی گفت: ما خواستار موفقیت گردهمایی پاریس هستیم و برای این موفقیت برنامه‌ریزی می‌کنیم. از این رو ما در این سه روز که از امروز یکشنبه آغاز می‌شود، تمامی مسایلی را که باید در باره آن توافق شود، بررسی و تلاش می‌کنیم که این کنفرانس به یافتن راه‌حل‌هایی منتهی شود.

برای موفقیت کنفرانس پاریس از هیچ اقدامی رویگردان نیستیم. اکنون برای دستیابی به این موفقیت سه هفته فرصت داریم. سازمان حفاظت محيط زيست به نقل از صدا و سيما گفت: مجری از گزارشگر و کارشناس مسایل زیست محیطی در این باره سوال کرد.

گزارشگر گفت: این گردهمایی مسایل مهمی را پیش رو دارد. این آخرین گردهمایی برگزار شده پیش از کنفرانس بین‌المللی مسایل آب و هوایی در پاریس خواهد بود که قرار است بیست و دو روز دیگر برگزار شود. شصت کشور جهان وزرای محیط زیست و انرژی خود را به پاریس پایتخت فرانسه اعزام کرده‌اند. تا این لحظه نمایندگان طرف‌های مهم و دخیل در مسایل زیست محیطی به پاریس آمده‌اند.

این نمایندگان از محل برگزاری کنفرانس بین‌المللی آب و هوایی بازدید کردند و اکنون در قالب چهار گروه کاری در یکی از ساختمان‌های وزارت امور خارجه کارشان را آغاز کردند تا اصلی‌ترین نکات کلیدی را مشخص کنند. مفاد توافق پاریس باید از سال دو هزار و بیست به اجرا گذاشته شود و در این گردهمایی کارهایی که قرار است در زمینه مسایل آب و هوایی تا این سال انجام بگیرد مشخص می‌شود. مسئله پول و تامین مالی اجرای توافق نیز همواره مطرح بوده است.

کد خبر 313196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha