شرکت‌کنندگان در یک کمپین محیط‌زیستی در اعتراض به تصمیم دولت فرانسه در ممانعت از برگزاری راهپیمایی طرفداران محیط‌زیست در پایتخت این کشور همزمان با برگزاری کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل، خیابان‌های این شهر را مملو از کفش کردند.

کفش

به گفته اين افراد، اين كفش‌ها نماد كساني است كه دولت فرانسه مانع حضور آنها در راهپيمايي امروز شده است. كنفرانس آب و هوايي سازمان ملل (COP21) 2هفته پس از حملات تروريستي پاريس با حضور 195كشور جهان از امروز تحت تدابير شديد امنيتي در اين شهر آغاز به‌كار مي‌كند و به‌مدت 12روز ادامه خواهد داشت. 147كشور در سطح سران در اين كنفرانس شركت كرده‌اند. طبق گزارش رسانه‌هاي فرانسه، معترضان بيش از 20هزار جفت كفش در ميدان ريپوبليك، ميدان اصلي پاريس و همچنين خيابان‌هاي مركز شهر قرار داده‌اند.

طبق اعلام دولت فرانسه به‌دليل شرايط امنيتي پايتخت و با توجه به اعلام حالت فوق العاده از سوي فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه، تمامي تجمع‌هاي عمومي ازجمله راهپيمايي فعالان محيط‌زيستي ممنوع شده است. اين تصميم پس از آن اتخاذ شد كه 9 نفر از نيرو‌هاي وابسته به گروه تروريستي داعش در حمله‌هاي انتحاري و تير‌اندازي در 6 نقطه ازپاريس 130 نفر را كشتند و بيش از 350 نفر ديگر را زخمي كردند.

همزمان نيروهاي امنيتي فرانسه دست‌كم 24نفر از فعالان محيط‌زيستي اين كشور را تحت بازداشت خانگي قرار داده‌اند تا مانع حضور آنها در خيابان‌هاي پاريس شوند. طبق اعلام وزير كشور فرانسه اين افراد پيش از اين در راهپيمايي‌هاي مشابه دست به اقدامات خشونت بار زده‌اند و بازداشت آنها براي جلوگيري از تكرار چنين وقايعي است. 6300نيروي پليس براي تأمين امنيت كنفرانس بين‌المللي آب و هوا در پاريس و اطراف اين شهر به‌كار گرفته شده‌اند.

سران كشورها در اين كنفرانس تلاش خواهند كرد به توافقي جهاني براي مقابله با پديده گرم شدن زمين از طريق كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي دست پيدا كنند. ديروز در آستانه كنفرانس تغييرات آب و هوايي، طرفداران محيط‌زيست در نزديك به 50شهر بزرگ دنيا دست به راهپيمايي زدند.

کد خبر 315553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha