سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

با کشته و زخمی شدن 15 عراقی در یورش نیروهای انگلیسی به مردم در استان العماره، در این استان سه روز عزای عمومی اعلام شد. در همین حال شورای استان العماره نیز اعلام کرد که همکاری با نیروهای انگلیسی را به حالت تعلیق درآورده است.

در حمله نیروهای انگلیسی به مردم که روز یکشنبه به وقوع پیوست دو عراقی کشته و 15تن دیگر مجروح شدند. درپی این حادثه شورای محلی استان العماره با محکوم کردن این حملات آن را نقض

در این خصوص عادل مالکی استاندار العماره با بیان این که نیروهای انگلیسی بی دلیل به بازداشت مردم، یورش به منازل آنان و قتل افراد بی گناه مبادرت کرده اند گفت: همکاری این استانداری با نیروهای انگلیسی به حالت تعلیق درآمد.

احتمال استعفای سه وزیر

یک منبع آگاه در هیأت دولت عراق از استعفای احتمالی وزیران حمل و نقل، جهانگردی و امور استان های این کشور که وابسته به گروه صدر هستند، خبر داد.این منبع دیروز به روزنامه الصباح گفت کمیته وابسته به گروه صدر که این افراد را برای تصدی سه وزارتخانه به نوری مالکی نخست وزیر معرفی کرده بود اشتباه کرده است زیرا این افراد توان لازم را ندارند.

این منبع افزود: کریم مهدی صالح وزیر حمل و نقل، سعد هاشمی وزیر امور استان ها و لوا سمیسم وزیر جهانگردی قرار است هفته آینده استعفا دهند. گروه صدر در دولت مالکی شش وزیر دارد.

تأکید مجدد حکیم بر ایجاد مناطق فدرال در مرکز و جنوب عراق

سید عبدالعزیز حکیم با تکرار مجدد درخواست خود مبنی بر ایجاد مناطقی فدرال در جنوب و مرکز عراق، آن را عاملی در جهت دستیابی به ثبات و اصلاحات در کشور دانست.

به گزارش روزنامه الوطن -چاپ عربستان _ رییس  مجلس اعلای عراق و رییس فهرست ائتلاف یکپارچه در سخنانی در نجف اشرف اظهار داشت: ایجاد مناطق فدرال در جنوب و مرکز عراق امتیازی بزرگ و بزرگترین راه حل موفقیت آمیز در زمینه انجام اصلاحات در عراق و دستیابی به حقوق مردم به شمار می رود و عدم وجود آن موجب بروز اختلال در تعادل و ثبات در عراق خواهد شد.

تهدید القاعده به تشدید حملات در عراق

القاعده عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد پس از کشته شدن زرقاوی به حملات خود در عراق شدت خواهد بخشید.

در همین حال دیروز بر اثر انفجار بمب در مسیر عبور کارمندان وزارت نفت عراق در منطقه الدوره بغداد دو نفر کشته و 5تن دیگر زخمی شدند. در بعقوبه نیز بر اثر یک عملیات بمب گذاری انتحاری چهار سرباز به قتل رسیدند.

در همین منطقه نیروهای ارتش آمریکا در عراق ۱۷ مظنون عملیات تروریستی را بازداشت کردند. از سوی دیگر در حمله هوایی ارتش آمریکا به مقر القاعده در شهر بعقوبه اعلام شد که 7 نفر از فرماندهان این شبکه تروریستی به قتل رسیدند.

کد خبر 313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز