همشهری آنلاین: رئیس پلیس‌ راه ناجا گفت: مرکز مانیتورینگ پلیس‌راه در پایانه مرزی مهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ايسنا، سرهنگ محمدحسین حمیدی در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی استان ایلام با اشاره به همزمانی اجرای طرح ترافیکی اربعین و طرح زمستانه پلیس‌راه کشور، اظهارکرد: پس از اربعین پارسال، با حضور گروه‌های کارشناسی پلیس‌راه و دیگر سازمان‌های مرتبط مشکلات زیرساخت‌ها و نواقص راه‌های مواصلاتی شناسایی و تلاش برای رفع آن‌ها آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش سازمان‌ها و نهادهای متولی در دو حوزه کوتاه‌مدت و بلندمدت در حال اجرا است، گفت: در برنامه کوتاه‌مدت طی یک سال اخیر با توجه به حجم زیاد مشکلات ، اقدامات خوبی در حوزه تعریض جاده‌ها و پل‌سازی صورت گرفته است.

رئیس پلیس‌راه ناجا در ادامه به‌پیش بینی افزایش ترددها در اربعین امسال نسبت به اربعین سال گذشته اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین موضوعی که برای جابجایی مسافران در دستور کار قرار گرفت اختصاص اتوبوس‌های بین‌شهری از سایر استان‌ها بود.

وی گفت: با حجم زیاد سفرها در ایام اربعین و علی‌رغم محدودیت‌های موجود نمی‌توان از تمام ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری برای جابجایی زائران استفاده کنیم.

حمیدی در ادامه به اختصاص نیروهای کمکی در قالب گروه‌های گشت سواره و پیاده در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: تعداد قابل‌توجهی نیرو از سایر استان‌ها و استان‌های هم‌جوار و مراکز آموزشی برای این موضوع اختصاص می‌یابد.

فرمانده پلیس‌راه ناجا افزود: طرح ترافیکی اربعین آماده‌شده است و به‌زودی به رده‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بسیج تمام امکانات برای تسهیل سفر زائران در کنگره عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین امسال با شروع طرح زمستان پلیس‌راه همزمان شده است و تلاش داریم این دو طرح را همزمان در سراسر کشور اجرا کنیم.

حمیدی اختصاص تجهیزات و دوربین‌های سرعت‌سنج را از دیگر اقدامات پلیس‌راه برای اربعین امسال عنوان کرد و گفت: به‌منظور کنترل ترافیک جاده‌ای در اربعین ، مرکز مانیتورینگ پلیس‌راه در پایانه مرزی مهران راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین به مشکلات تردد کامیون‌های سوخت‌رسان عراقی در محورهای مواصلاتی استان ایلام اشاره کرد و گفت: در زمان اجرای طرح اربعین ، محدودیت‌های ترافیکی ویژه وسایل نقلیه سنگین اجرا خواهد شد.

کد خبر 312913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha