همشهری آنلاین: رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: چهارمین رزمایش پدافند پرتوی کشور بعد از انجام آن در شهرهای اراک، نطنز و بوشهر، فردا(پنجشنبه) در تهران برگزار می شود.

رزمایش

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی روز چهارشنبه این مطلب را در حاشیه برگزاری دومین همایش مشترک پدافند جامع (عامل و غیرعامل) در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد.

وی افزود: قرار است در اجرا و برگزاری این رزمایش، حوادث احتمالی هسته ای در کشور و بویژه پایتخت را مدیریت و کنترل کنیم.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در اجرا و برگزاری این رزمایش هماهنگی خوبی با استانداری، شهرداری و نیروهای مقابله با آلودگی های پرتوی انجام شده که احساس می کنیم این هماهنگی ها به هرچه بهتر برگزار شدن این رزمایش بزرگ کمک کند.

سردار جلالی توضیح داد: چهارمین رزمایش پدافند پرتوی برای نخستین بار در تهران و بمنظور کسب آمادگی های لازم برای تهدیدات احتمالی در رآکتور امیرآباد انجام می شود.

وی یادآور شد: این سازمان در هفته پدافند غیرعامل یک مجموعه از رزمایش ها را بمنظور کنترل و ارتقا آمادگی دستگاه های اجرایی کشور طرح ریزی، برنامه ریزی و اجرا کرد که در تمرینی که روز گذشته(سه شنبه) در منطقه ماهشهر و در حوزه پدافند شیمیایی در بزرگترین قطب شیمیایی کشور انجام شد، با موفقیت و دستاوردهای فراوانی مواجه شدیم.

دومین همایش مشترک پدافند جامع(عامل و غیرعامل) با عنوان «پدافند عامل و غیرعامل، همدلی و همزبانی» و موضوع مصونیت بخشی زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور امروز(چهارشنبه) در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با هدف اثربخشی و هم پوشانی طرح های پدافند عامل و غیرعامل در دفاع بهینه از زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور و بحث و تبادل نظر پیرامون تهدیدات نظامی، پرتوی، سایبری، فرهنگی، زیستی و اقتصادی برگزار و در آن از فعالان عرصه پدافند غیرعامل در نیروهای مسلح تجلیل شد.

کد خبر 312692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha