همشهری آنلاین: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: طرح جامع سیلاب پایتخت برای تصویب به شورای شهر می‌رود.

تهران سما نوشت: احمد صادقی با بیان این که در سال 87 کارگروه مشترکی میان شهرداری تهران، وزارت نیرو و شورای شهر تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر سیل تهران مخاطره انگیزتر از زلزله است و باید برای مقابله با آن راهکاری اندیشید.

وی با بیان این که طی ماه های گذشته سیل کن، باعث غافل گیری شده است، تصریح کرد: طرح جامع سیلاب در ماه های گذشته نهایی شده است و پس از بررسی به شورای شهر ارایه می شود.
این مسئول با تاکید بر این که در بحث سیلاب باید تمامی کارگروها ورود پیدا کنند، اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا در بودجه سال 95 مجموعه مدیریت شهری و در صورت نیاز بودجه سال آینده سازمان مدیریت بحران کشور طرح ها و اقدامات پیشگیرانه مطرح شده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران، جاری شود.

صادقی با بیان این که سناریوی مدیریت بحران باید بر اساس بدترین شرایط وضع موجود تنظیم شود، ادامه داد: پاییز و زمستان امسال چه سرد باشد چه گرم ما به عنوان شورای مدیریت بحران بایستی بر اساس بدترین شرایط آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به این که شورا برای کارگروها بر اساس وظایف ذاتی آن ها از امنیت گرفته تا سوخت رسانی، آموزش، اطلاع رسانی، ترافیک، خدمات شهری و تجهیزات سنگین بر اساس ایجاد آمادگی تکالیفی را مشخص کند، افزود: در این صورت، سطح آمادگی کارگروه ها براساس بدترین شرایط موجود بالا می رود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، افزود: برای کارگروه تخصصی که شریان های حیاتی محسوب می شوند ما نیازمند برنامه ریزی برای یک مانور تخصصی استاندارد هستیم تا بتوانیم آمادگی کارگروها را ارزیابی کنیم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان سازمان مدیریت بحران شهر تهران با کمک مدیریت بحران کشور کمک خواهیم کرد تا دو هفته آینده یک مانورظرف برای سنجش آمادگی سیل تهران و نیز ارزیابی کارگروه های تخصصی خود، داشته باشیم.

این مسئول اظهار کرد: ما قبلا فقط کمیته شریان های حیاتی داشتیم اما در حال حاضر تبدیل به کارگروه شریان های حیاتی و سیل شده است.

کد خبر 312633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha