دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

دربیستمین جشنواره فیلم کرالا در هند با اهدای جایزه‌ای ویژه از یک عمر فعالیت‌ و دستاوردهای سینمایی داریوش مهرجویی سینماگر شهیر ایرانی تقدیر می‌کنند.

مهر جویی

به گزارش همشهري، جايزه ويژه هندي‌ها به خالق «ليلا» و «درخت گلابي» يك ديپلم افتخار به همراه 500هزار روپيه پول نقد است كه مهرجويي حدود يك‌ماه ديگر با حضور در شهر كرالا، آن را شخصا دريافت خواهد كرد. بيستمين دوره جشنواره كرالا كه از مهم‌ترين رويدادهاي سينماي هند است، 4دسامبر (جمعه 13آذر) آغاز به‌كار مي‌كند و يك هفته ادامه مي‌يابد.

امسال از ايران فيلم سينمايي «مميرو» به كارگرداني هادي محقق در بخش مسابقه بين‌الملل كرالا حضور دارد و براي كسب جايزه‌هاي قرقاول طلايي و نقره‌اي با 13فيلم ديگر رقابت مي‌كند.

هند 4نماينده در بخش مسابقه رسمي دارد و از فيليپين، فلسطين، نپال، هاييتي، برزيل، تركيه، بنگلادش، قزاقستان و... هم يك فيلم در اين بخش به نمايش درمي‌آيد. سينماي ايران همواره جايگاهي شايسته در جشنواره كرالا داشته و چهره‌هايي چون اصغر فرهادي، مجيد برزگر و حسين شهابي پيش از اين موفق به كسب جوايز برتر آن شده‌اند. مهرجويي به تازگي نمايش «غرب واقعي» را روي صحنه برده و در تدارك توليد قسمت دوم فيلم ناكام سنتوري با نام «مرد پاييزي» است.

کد خبر 312423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha