همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۶۵۴۴ نفر در شهر تهران فوت شده‌اند، گفت: بیشترین علت فوت در پایتخت همچنان ایست قلبی است.

heart-attack

به گزارش مهر، اکبر توکلی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۶.۵۴۴ زن و مرد در شهر تهران فوت شده اند، گفت: از این تعداد ۱۵.۲۹۶ نفر مرد، ۱۰.۴۸۸ نفر زن و ۷۶۰ نفر هم نوزاد بوده اند که ۸.۳۷۰ فوتی در خارج از سازمان و ۱۸.۱۷۴ در مجموعه بهشت زهرا(س) دفن شده اند.

وی با تاکید بر اینکه کمترين گروه سنی فوت شدگان مربوط به رده سنی ۵ تا ۹ سال شامل بوده است، افزود: بيشترين فوت شدگان از نظر سني ۶۵ سال به بالا بوده به طوری که از ۱۴.۶۶۸ فوتی بالای ۶۵ سال ۷,۸۰۹ نفر مرد و ۶,۸۵۹ نفر زن بوده اند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با تاکید بر اینکه کمترين علت فوت بیماری ميکروسفالي بوده که یک نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده است، خاطر نشان کرد: میکروسفالی، یک اختلال ژنتیک مادرزادی است که در آن مغز رشد کافی نمی‌کند و منجر به بروز معلولیت گسترده و ناتوانی‌های فراوان می‌شود، در واقع در این اختلال بافت مغز به طور غیرعادی کوچک می شود. همچنین بيشترين علت فوت ايست قلبي بوده که از ۲,۹۴۸ فوتی با این علت، ۱.۶۴۷ نفر مرد، ۱.۲۶۵ نفر زن و ۳۶ نفر هم نوزاد بودند.

توکلی درباره فراوانی فوت شدگان در مناطق شهرداری تهران خاطر نشان کرد: کمترين تعداد فوت شدگان در منطقه ۲۲ پایتختبا ۱۵۲ فوتی بوده که ۷۹ مرد، ۷۲ زن و یک نوزاد را شامل شده است. همچنین بيشترين تعداد متوفيان در منطقه ۴ تهران بوده که از ۱.۴۰۴ فوتی دراین منطقه ۸۰۵ نفر مرد، ۵۹۵ نفر زن و ۴ نفر هم نوزاد بودند.

کد خبر 312346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha