مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشگاه فناوری سیدنی اوایل سال جاری اولین مزرعه بدن انسان یا آزمایشگاه تجزیه جسد انسان را راه‌اندازی کرد، آزمایشگاهی که به بررسی بدن انسان‌ها پس از مرگشان می‌پردازد و تاکنون ۳۰ نفر بدن‌های خود را به این مرکز اهدا کرده‌اند.

جسد

براساس گزارش ساينس الرت، هدف از فعاليت در اين آزمايشگاه درك بهتر سرنوشت بدن انسان پس از مرگ است،‌اطلاعاتي كه مي‌تواند به پليس در تعيين دقيق‌تر زمان مرگ و آموزش بهتر سگ‌ها براي كشف اجساد انسان‌ها و نجان‌ماندگان در فجايع طبيعي يا حملات تروريستي كمك كند.

اين مركز كه به تاسيسات مطالعات تجربي سنگواره‌شناسي يا AFTER شهرت دارد،‌ تنها مركز تافونومي (مطالعه روي روند پوسيدگي ارگانيزم‌هاي زنده پس از مرگ) در نيمكره جنوبي است كه به دانشمندان امكان مي‌دهد فرايند پوسيدگي بدن انسان را پس از مرگ مطالعه كنند.

نمونه‌هاي مشابه اين مركز در تگزاس آمريكا نيز وجود دارد،‌اما با توجه به موقعيت خاص استراليا،‌ چگونگي تجزيه اجساد در محيط بومي اين منطقه براي پليس از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. اين مركز در ابتدا كار خود را با مطالعه روي اجساد خوك آغاز كرد اما اكنون بيش از 30 نفر اعلام آمادگي كرده‌اند كه پس از مرگ اجساد خود را به اين مركز اهدا خواهند‌كرد و اين مركز نيز اعلام كرده كه تا سال آينده مطالعات خود روي 6 بدن انسان را آغاز خواهد‌كرد.

اگرچه فعاليت‌هاي اين مركز شايد به نظر ناخوشايند و خوف‌ناك بيايد، اما محققان معتقدند ارزش اين مطالعات زماني مشخص خواهد شد كه با استفاده از اطلاعات به دست آمده در اين آزمايش‌ها بتوان جان دست كم يك انسان را نجات داد. در اين آزمايش‌ها همچنين به نحوه پوسيدگي نسوج در ميان محيط طبيعي نيز توجه خواهد شد و براي اولين‌بار تلاش خواهد شد تا بوي مرگ شناسايي شود، تا از آن براي آموزش سگ‌هاي شناسايي پليس استفاده شود.

زماني كه اولين اجساد به اين مركز برسند،‌محققان آنها را در قبرهايي كم‌عمق دفن خواهند‌كرد تا مراحل مختلف پوسيدگي آنها را از نزديك مورد مطالعه قرار دهند. بقاياي اين اجساد پس از پايان مطالعات به خانواده‌‌هاي درگذشتگان بازگردانده خواهد‌شد. اين مركز كه موقعيت آن افشا نشده‌است،‌مساحتي برابر با 48 هكتار داشته و كاملا محافظت شده‌است.

کد خبر 310648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha