همشهری آنلاین: انسان‌ها همواره کنجکاوند پیش از مرگ حس مردن را درک و یا تجربه کنند، کنجکاوی که چینی‌ها برای رفع آن تلاش‌کرده‌اند و دستاورد تلاش خود را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرده‌اند.

مرگ

براساس گزارش CNN، شبيه‌ساز مرگ يا Samadhi بازي ترسناكي است كه در آن با استفاده از جلوه‌هاي ويژه بازيكنان را در شرايطي مشابه با تجربه كردن مرگ قرار مي‌دهد.

زماني كه اين بازي يا شبيه‌ساز در ماه سپتامبر در شانگهاي افتتاح شود،‌از داوطلبان خواهد خواست تا در مجموعه‌اي از بازي‌ها شركت كرده و تلاش كنند در طول اين بازي‌ها جان خود را از مرگ نجات دهند.

شبیه‌ساز مرگ

بازندگان مراحلي كه اجساد براي سوزانده شدن و يا تدفين پشت سر مي‌گذارند را تجربه خواهند‌كرد،‌البته به شكل ساختگي. جسد‌سوزي نيز از مراحلي است كه براي بازندگان شبيه‌سازي خواهد شد،‌البته با استفاده از جريان هواي داغ و نورپردازي مناسب تا بازنده بي‌نوا به‌خوبي حس سوزانده‌شدن پس از مرگ را درك كند. پس از سوزانده شدن مصنوعي، داوطلبان به اتاقكي نرم و مدور هدايت مي‌شوند تا دوباره متولد شوند.

برنده اين مسابقه نيز در نهايت بايد بميرد، زيرا در زندگي واقعي نيز هيچكس از عمر ابدي برخوردار نيست و همه صرف‌نظر از اينكه در طول زندگي چه دشواري‌هايي متحمل شده‌اند، روزي خواهند مرد.

دينگ روي مدير بنيانگذار اين بازي ترسناك به همراه همكارانش براي طراحي اين بازي تحقيقات زيادي درباره شيوه‌هاي مختلف تدفين از جمله سوزاندن اجساد انجام دادند. سوزاندن جسد يكي از رايج‌ترين شيوه‌هاي تدفين در چين به‌شمار مي‌رود.

شبیه‌ساز مرگ

روي و يكي از همكارانش مراحل مختلف سوزاندن جسد را از نزديك مشاهده كرده و درخواست كردند در هنگام خاموش بودن كوره‌هاي جسد‌سوزي درون آن را ببينند. به گفته اين‌دو، واقع‌گرا بودن بازي در داوطلبان انگيزه تفكر درباره مرگ و زندگي ايجاد خواهد كرد.

ترسناك بودن مفهوم مرگ براي بيشتر انسانها اين نگراني را براي خالقان بازي ايجاد كرد كه چنين شبيه‌سازي مورد استقبال قرار خواهد‌گرفت؟ زيرا بيشتر انسان‌ها تمام تلاش خود را براي ممانعت از مواجه شدن با مرگ انجام مي‌دهند. براي سنجش محبوبيت اين ايده،‌دينگ و همكارش كمپيني براي جمع‌آوري كمك مالي براي اجراي اين پروژه آغاز كردند و توانستند در طول سه‌ماه 67 هزار دلار پول جمع‌آوري كنند، به اين شكل مشخص شد انسان‌هاي زيادي وجود دارند كه كنجكاوند مرگ را بدون اينكه بميرند تجربه كنند.

پروژه Samadhi تا پايان آگوست امسال تكميل خواهد‌شد و در ماه سپتامبر افتتاح مي‌شود و داوطلبان حضور در اين بازي ترسناك هربار براي دفن شدن و يا سوزانده‌شدن بايد بهايي 40 دلاري پرداخت كنند.

کد خبر 268476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha