همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات عالیرتبه نظامی، ساعتی پیش وارد شهر پکن پایتخت جمهوری خلق چین شد.

حسن شاه صفی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه صفی» این سفر را در پاسخ به دعوت رسمی ژنرال «ماشیائوتیان» فرمانده نیروی هوایی چین و در راستای توسعه مناسبات و همکاریهای دوجانبه انجام داده است.

وی در بدو ورود به فرودگاه پکن مورد استقبال چند تن از مقامات عالیرتبه نیروی هوایی چین و مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن قرار گرفت.

بسترسازی همکاری های دوجانبه میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و چین در ابعاد مختلف، همکاری های آموزشی و تقویت مناسبات دوجانبه از اهداف مهم سفر فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین عنوان شده است.

وی قرار است عصر فردا (دوشنبه) با ژنرال «ماشیائوتیان» همتای چینی خود دیدار داشته باشد و محورهای همکاریهای دوجانبه را بررسی نماید.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان همچنین در سفر چهار روزه خود به چین قرار است از شرکت کاتیک (CATIC) از شرکت های زیر مجموعه سازمان هوافضای چین و نریت (NRIET) شرکت فعال در حوزه الکترونیک هوایی و همچنین مرکز کنترل و دفاع هوایی در شهر پکن بازدید داشته باشد.

ملاقات با ژنرال «خوجی لیانگ» معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین دیگر برنامه، امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه صفی» است که روز چهارشنبه هفته جاری صورت می گیرد.

همچنین بر اساس برنامه اعلام شده، فرمانده نیروی هوایی کشورمان روز پنجشنبه با سفر به شهرهای «جی نان» و «شی ان» ضمن حضور در لشگر 19 هوابرد چین و دانشکده مهندسی نیروی هوایی این کشور، از شرکت های XAC و FACRI نیز دیدن کرده و از نزدیک با فعالیت های آنان آشنا می شود.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان قرار است روز جمعه هفته جاری با ترک شهر «شی ان»، به سفر چهار روزه خود به چین خاتمه دهد.

کد خبر 312287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha