همشهری آنلاین: عملیات کشف و شناسایی اهداف پرنده توسط سامانه‌های راداری و استفاده از سامانه فرماندهی و کنترل "فکور" انجام شد.

رزمایش

به گزارش ایسنا، ساعاتی قبل و در آخرین روز رزمایش محرم ارتش، عملیات کشف و شناسایی اهداف پرنده توسط سامانه‌های راداری و استفاده از سامانه فرماندهی و کنترل "فکور" باموفقیت انجام شد.

عملیات اسلینگ و تخلیه مجروحان و ادوات رزمی همراه با شلیک موشک های بهینه سازی شده «تاو» انجام شد.

به گزارش ایسنا، در آخرین روز از رزمایش عملیات اسلینگ و تخلیه مجروحان و ادوات رزمی همراه با شلیک موشک های بهینه سازی شده «تاو» توسط بالگردهای هوانیروز در پشتیبانی از یگان های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش انجام شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در رزمایش مشترک «محرم» برای نخستین بار از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کرد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مرحله اول رزمایش نیروی زمینی با اجرای عملیات موفق یگان‌های واکنش سریع انجام شد؛ که در این مرحله، برای حفظ انعطاف‌پذیری، سرعت و افزایش قدرت تاکتیکی نیروهای واکنش سریع در برابر تهدیدات، وضعیت‌های مختلفی را ایجاد کردیم؛ که این نیروها توانستند خیلی سریع و با قدرت به اهداف تعیین شده دست یابند.

نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک «محرم» با توجه به نوع تهدیدات و فضای نا همطراز و نیز جنگ‌های نیابتی، تاکتیک های خود را ترسیم کرده است که در کنار این موضوع سلاح‌های ویژه‌ای را نیز در این خصوص طراحی کرد. برای نمونه از سلاح‌های متعددی استفاده کردیم که در این زمینه می‌توان از رادارهای مراقبت زمینی که چشم بینای ما در شب و روز هستند، نام برد.

در این رزمایش از انواع تک‌تیراندازها در کالیبرهای مختلف استفاده شد. هم‌چنین از انواع سلاح‌های ضد زره همانند موشک «دهلاویه» که از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار است، نیز در این رزمایش استفاده شد.هم‌چنین برای نخستین بار در این رزمایش از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: البته این سلاح‌ها، تنها بخشی از تسلیحات جدید بکارگیری شده در رزمایش بود، و به دلیل ملاحظات امنیتی نمی‌توان به سلاح‌های دیگری که در رزمایش محرم استفاده شدند، اشاره کرد.

هوانیروز در رزمایش محرم با موفقیت به اهداف خود دست یافت

هوانیروز در رزمایش محرم با موفقیت به اهداف خود دست یافت فرمانده هوانیروز با اشاره به رزمایش مشترک و گسترده محرم گفت: در این رزمایش نیروهای جوان ما توانستند به نحو مطلوبی به اهداف مورد نظر دست یابند.

امیر سرتیپ دوم هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز با اشاره به اینکه رزمایش محرم برای نیروی زمینی به‌عنوان یک رزمایش واکنش سریع تعریف شده است، اظهار کرد: از صبح امروز و همزمان با آغاز رسمی رزمایش، اقداماتی از قبیل شناسایی، فرماندهی و کنترل، اجرای آتش پشتیبانی سبک و سنگین و هلی‌برن نیروهای رزمنده توسط هوانیروز انجام شد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد پایگاه رزمی کرمانشاه در رزمایش محرم افزود: در این رزمایش نیروهای جوان ما توانستند به نحو مطلوبی به اهداف مورد نظر دست یابند. در رزمایش مشترک محرم انواع بالگردهای 205، 206، 214 و کبری به‌کارگیری شدند.

انهدام اهداف پرنده با شلیک موشک های زمین به هوای «شلمچه»

انهدام اهداف پرنده با شلیک موشک های زمین به هوای «شلمچه» از سامانه های بومی «مرصاد» با موفقیت انجام شد.

درآخرین روز رزمایش مشترک محرم، یک فروند جنگنده فانتوم نیروی هوایی ارتش پس از شناسایی و رهگیری پهپاد متخاصم با شلیک دقیق موشک هوا به هوا توانست این پهپاد مهاجم را سرنگون سازد.

همچنین در آخرین روز از رزمایش مشترک محرم ارتش، انهدام اهداف پرنده با شلیک موشک های زمین به هوای «شلمچه» از سامانه های بومی «مرصاد» با موفقیت انجام شد.

انهدام پهپاد متخاصم توسط جنگنده نیروی هوایی ارتش

در ادامه رزمایش مشترک «محرم» ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب و شمال غرب کشور یک فروند جنگنده بمب افکن اف 4 (فانتوم) پس از شناسایی و رهگیری پهپاد متخاصم با شلیک دقیق موشک هوا به هوا توانست این پهپاد مهاجم را سرنگون سازد.

در این مرحله از رزمایش، همچنین جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش با کنترل و هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور ضمن انجام تمرین عملیات سوخت گیری هوایی جهت مأموریت های بُرد بلند خود با پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای سطحی؛ مواضع از پیش تعیین شده را در منطقه هدف بمباران کردند.

کد خبر 311080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha