یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت، پس از دو روز برگزاری، با اعلام رمز پایان رزمایش توسط امیر سرتیپ «علیرضا برخور» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش پایان یافت .

رزمایش

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش، در این رزمایش دو روزه که با حضور تیزپروازان پایگاه های مختلف نیروی هوایی در اصفهان برگزار شد، تمرین های مختلفی از جمله آزمایش عملیاتی تسلیحات بهینه سازی شده، انهدام اهداف ثابت و متحرک با موشک های لیزری، درگیری هوا به هوا، آزمایش عملیاتی پهپادهای نهاجا، آزمایش موشک های بهینه سازی شده هوا به هوا بطور موفقیت آمیز انجام شد.

در این رزمایش با بکارگیری مهمات جنگی، تمرین عملیاتی بُرد بلند جنگنده ها، استفاده از بمب های هوشمند، اجرای عملیات شناسایی منطقه رزمایش، اجرای عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی، پرواز تاکتیکی پهپادها، انهدام پهپادهای هدف با موشک های هوا به هوا، انهدام زیر ساخت های شبیه سازی شده با بمب های لیزری اپتیکی،آزمایش موفق بمب های هوشمند نقطه زن و رادار زن، اجرای موفق پدافند غیر عامل در برابر حملات نیروهای مقابل، منحرف کردن موشک های حرارتی با اجرای عملیات فلر ریزی، اجرای عملیات پشتیبانی با هواپیماهای ترابری نیمه سنگین، هلی برن موفق نیروهای واکنش سریع، اجرای عملیات آفندی و پدافندی متناسب با جنگ های نامتقارن و نیابتی، استفاده از سامانه های اخلالگر و ضد اخلال گر با موفقیت به اجرا در آمد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی در پایان این رزمایش از اصحاب رسانه به دلیل پوشش و انعکاس مناسب توانمندی های فرزندان ملت در نهاجا تقدیر و تشکر کرد .

* پنجمین رزمایش اقتدار هوایی با عنوان فدائیان حریم ولایت با محوریت پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب (ع) روز شنبه در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

در این رزمایش کلیه پایگاههای شکاری نیروی هوایی ارتش حضور داشتند و در مرحله اول جنگنده های تیر پرهواز نیروی هوایی جمهوری اسلامی اقدام به شناسایی مواضع دشمن کردند .

در این مرحله دهها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شناسایی ، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین بکار گرفته شدند.

سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت اظهارکرد: تمرین عملیات برد بلند جنگنده ها همراه با سوخت گیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب ها و راکت ها در عملیات هوا به زمین و هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن ها، رصد اطلاعاتی منطقه با به کارگیری پرنده های با سرنشین و بدون سرنشین، استفاده از هواپیماهای گشت هوایی بمنظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش است.

امیر روزخوش تصریح کرد: رویکرد این عملیات کوبندگی، قدرت، سرعت و صلابت است که با توالی بخش های رزمایش انجام شد.
وی هدف رزمایش آموزش، ارتقای سطح مهارت فرماندهان، تمرین عملیات در شرایط واقعی، به روز رسانی سامانه ها، آزمایش دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه ای از اقتدار رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام شد .

روزخوش، پیام این رزمایش را امنیت و صلح پایدار در منطقه اعلام کرد و افزود: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب تاپای جان در حراست از مرزهای کشورمان ایستاده است .

کد خبر 306288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha