شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با صادرکنندگان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی گفت: برای حضور در بازار صادرات باید به سمت تولید صنایع‌دستی لوکس حرکت کنیم.

صنایع دستی

به گزارش سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، مسعود سلطاني فر در ديدار با صادركنندگان و توليدكنندگان صنايع‌دستي از سراسر كشور با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري، تلاش جدي دولت تدبير و اميد، اراده ويژه رئيس‌جمهور و تبحر و درايت تيم مذاكره‌كننده كشورمان در دستيابي به توافق وين، گفت: اميدواريم در فضاي پساتحريم در همه حوزه‌ها شاهد گشايش و پيشرفت كشورمان باشيم. معاون رئيس‌جمهور در ادامه با تأكيد بر اينكه مشكل و چالش اصلي صنايع‌دستي، بازرگاني و فروش است، افزود: تلاش و تمركز جدي ما در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از موضع نقش حاكميتي، اصلاح مقررات و تسهيل امور است.

سلطاني‌فر با اشاره به اينكه احصاي مشكلات و موانع موجود در حوزه صادرات صنايع‌دستي و اصلاحاتي كه در اين زمينه بايد صورت گيرد مي‌تواند راهگشاي مسائل باشد، تصريح كرد: در 3‌ماه گذشته، 3آيين نامه در حوزه گردشگري با تصويب در كميسيون‌هاي دولت، به‌روز شد و بسياري از موانع موجود در صنعت گردشگري را برطرف كرد. اين امكان براي حوزه صنايع‌دستي هم فراهم است و مي‌توان از اين ظرفيت براي اصلاح قوانين و تسهيلات استفاده كرد. وي همچنين تأمين منابع بانكي براي فعالان عرصه صنايع‌دستي را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان دانست و افزود: مباحث فروش، بازاريابي و تبليغات به‌ويژه استفاده از روش‌هاي نوين بايد بيش از پيش در حوزه صنايع‌دستي مورد توجه قرار گيرد. رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در ادامه اين نشست با اشاره به اينكه لوكس‌بودن صنايع‌دستي كشورمان باعث متمايز شدن اين آثار از صنايع‌دستي كشورهاي ديگر ازجمله چين است، يادآور شد: براي حضور در بازار صادرات صنايع‌دستي بايد به سمت توليد صنايع‌دستي لوكس و خاص حركت كنيم. كالاي صنايع‌دستي ارزش افزوده بسيار بالايي دارد و در اشتغال هم بسيار مؤثر است، اين آثار همانطور كه در داخل كشور اهميت دارد و مورد توجه قرار مي‌گيرد در خارج از ايران هم علاقه‌مندان بسياري دارد.

  • لزوم فعال شدن اقتصاد هنر و فرهنگ

سلطاني فر همچنين با تأكيد بر اينكه اقتصاد هنر و فرهنگ بايد فعال شود، اضافه كرد: برگزاري نمايشگاه‌ها و بازارچه‌هاي صنايع‌دستي در همه شهرها بايد در دستور كار قرار گيرد و علاوه بر برگزاري نمايشگاه‌هاي فصلي و رويدادي، ايجاد بازارچه‌هاي دائمي در هر استان از ديگر موضوعاتي است كه حوزه صنايع‌دستي به آن نياز دارد. معاون رئيس‌جمهور در پايان تأكيد كرد: كارگروه‌هايي متشكل از توليدكنندگان و صادركنندگان صنايع‌دستي بايد موضوعات، موانع و مشكلات اين بخش را احصا كنند تا حل اين مسائل به‌صورت اجرايي و عملي‌ در جلسات آينده پيگيري شود.

کد خبر 312070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha