همشهری آنلاین: سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه پرونده‌های فساد اداری در کشور افزایش یافته است گفت: پایته تخلف در کشور، سه هزار میلیارد شده است.

مصری

خانه ملت نوشت: عبدالرضا مصری در خصوص وضعیت سلامت نظام اداری در کشور، گفت: نظام اداری از سلامت برخوردار نیست، متاسفانه کمترین آسیب بر نظام اداری بیشترین تاثیر را بر اذهان مردم دارد، در واقع با وجود نظام‌های تملق پروری و به ویژه در شرایطی که با تخلفات اداری هم برخورد نمی شود، رفتارهای بیمارگرونه در نظام اداری به سرعت به سایر افراد منتقل می‌شود.

  • ایجاد حاشیه امن برای برخی از متخلفان فساد اداری

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که به دلایلی انسان‌ها در کنار هم زندگی می‌کند اگر فضا برای متخلف باز باشد، سایر افراد دیگر امنیت نخواهند داشت، در فضایی اداری نیز بدین شکل است، متاسفانه امروزه فضاهای جامعه در برخی موارد حاشیه امنی برای متخلفان ایجاد کرده، به شکلی که تعداد اندکی که آلوده به رشوه و سود جو هستند، تمام فضاهای اداری را آلوده ساخته اند، این مشکل تاجایی پیش رفته که امروزه پایه تخلفات 3 هزار میلیارد شده است.

وی افزود: در شرایط حال حاضر و در وضعیتی که فسادهای اداری بسیاری در کشور رقم خورده است، تنها با معدودی از متخلفان برخورد می‌شود، در حقیقت افرادی به دلیل وابستگی به صاحبان قدرت و ثروت با متخلفان برای حفظ موقعیت خود برخورد نمی‌کنند، البته این افراد با متخلفان، هیچ تفاوتی ندارند.

مصری با اشاره به اینکه عافیت طلبی برخی از مسئولان، سلامت نظام اداری را خدشه دار کرده است، گفت: در نظام اداری ما عموما مدیر را محکوم می‌کنند اما این در حالی است که برخی از مدیران هیچ وابستگی به میز خود ندارند و برای تامین سلامت نظام اداری حتی از خود به راحتی می‌گذرند، اما متاسفانه متخلفانی که اکثرا به صورت تیمی کار می‌کنند به ناحق عرصه را برای مدیران دست پاک تنگ می‌کنند تا آن را از کارایی ساقط می‌کنند.

  • قوانین تا زمانی که اجرا نشود نمی تواند رافع فساد اداری شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و یا استقرار دولت الکترونیک می‌تواند رافع فساد اداری باشد، گفت: داشتن قانون به منزله اصلاح نیست، داشتن قانون به مانند پولی در جیب است؛ درصورتی که اراده ای برای اجرای قانون نباشد، هیچ گاه مشکل حل نخواهد شد.

  • پرونده‌های فساد اداری افزایش یافته است

وی افزود: در کشور ما از یک قرن پیش هیچ قانونی حذف نشده و در این سال‌ها قوانین متعدد و متفاوتی را هم وضع کرده‌ایم، قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و یا دولت الکترونیک هم در گفتمان، پرمعنی و راهگشا هستند اما متاسفانه با وجود این قوانین پرونده‌های فساد اداری افزایش یافته است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وارد شدن سالانه 25 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور در سایه قوانین مبارزه با قاچاق و قوانین تشدید مبارزه با قاچاق صورت گرفته، لذا باید توجه داشت که هم اکنون قانون، دستگاه نظارتی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در کشور وجود دارد و همه هم می‌دانند که فسادها از کجا نشات می گیرد اما باید پذیرفت که نظام سلامت اداری تنها با اجرای قانون و نظارت بر اجرای قانون برقرار می‌شود.

کد خبر 311991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha