مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگترین تومور کلیوی جهان از بدن یک بیمار در بیمارستان شهید مصطفی خمینی با روش جدید و با موفقیت خارج شد.

tomor

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر خیام فر اورولوژیست به همراه تیم پزشکان زیرمجموعه‌اش توانستند تومور کلیوی به وزن 7 کیلو و 900 گرم را از بدن یک بیمار زن خارج کنند.

دکتر خیام فر درباره این عمل جراحی گفت: چندی پیش این خانم بیمار احساس ترش کردن معده می‌کند و پس از مراجعه به پزشک از وی خواسته می‌شود از نواحی درونی بدنش از جمله معده و کلیه عکسبرداری شود.

وی افزود: پس از تصویربرداری معلوم می شود در کلیه این بیمار تومور وجود دارد ولی اندازه آن هنوز مشخص نبود که وی برای عمل جراحی آماده می شود.

خیام فر گفت: پس از پنج ساعت عمل جراحی موفقیت آمیز و بکارگیری تکنیک جدید یعنی گره زدن رگ‌های خونی ناحیه اطراف کلیه و از کار انداختن رگ‌های عصبی توانستیم این تومور حدود 8 کیلویی را به همراه کلیه این بیمار از بدن بیمار خارج کنیم.

سرپرست تیم پزشکی جراحی افزود: خوش خیم بودن یا بد خیم بودن تومور خارج شده از بدن این بیمار پس از آزمایش های پاتولوژی مشخص می شود اما احتمال خوش خیم بودن آن زیاد است.

دکترخیام فر گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور 8 کیلویی با متعادل ترین خونریزی (حدود 500 سی سی) انجام شد که این امر دقت بالای تیم جراحی را می رساند.

این بیمار که همچنان دوران نقاهت خود را سپری می کند در مصاحبه با خبرنگار ما با تشکر از پزشکان معالج ، حال عمومی خود را خوب توصیف کرد و گفت: احساس می کنم خیلی بیشتر از وزن تومور سبک شده‌ام.

کد خبر 311959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha