مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

طرح کاهش به‌عنوان جایگزین طرح زوج و فرد احتمالا از ابتدای آذرماه اجرایی می‌شود.

خودروهای کاربراتوری متهم اصلی آلودگی هوای شهر هستند

 اين خبر  در جلسه شوراي‌عالي ترافيك مطرح و اعلام شد. همچنين در همين جلسه اجرايي شدن طرح كاهش نيز به تصويب رسيد.جلسه بررسي نحوه اجراي طرح جايگزين زوج و فرد موسوم به كاهش با حضور وزير كشور، شهردار تهران، جانشين فرمانده نيروي انتظامي و تعداد ديگري از مسئولان برگزار شد. اعضاي اين شورا پس از ساعت‌ها بحث‌وبررسي و ارائه پيشنهادها و انتقادها درخصوص اين طرح به نقطه نظرات مشتركي دست يافتند. احتمال مي‌رود اجراي طرح زوج و فرد ادامه يابد اما خودروهاي واجد شرايط طرح كاهش آلايندگي كه داراي معاينه فني به‌روز و معتبر هستند قادر به تردد هرروزه در محدوده طرح زوج و فرد باشند.

همچنين در اين جلسه مقرر شد از اين پس اعمال قانون درخصوص خودروهاي فاقد معاينه فني به‌صورت جدي‌تر انجام گيرد و نسبت به جلوگيري از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني، اقدامات لازم انجام شود. علاوه بر اين موارد، اعضاي شوراي‌عالي ترافيك فرصت محدودي را براي اخذ معاينه فني براي خودروهاي فاقد اين معاينات درنظر گرفته‌اند. احتمالاً طرح جايگزين زوج و فرد از اوايل آذرماه اجرايي خواهد شد اما راهكارهاي پيش‌بيني شده در طرح كاهش با رويكرد توجه هر چه بيشتر به حمل‌ونقل عمومي پيگيري مي‌شود.

وحيد حسيني، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا در اين‌باره گفت: سازوكار اجرايي طرح كاهش به‌زودي اعلام مي‌شود. حسيني با بيان اينكه در جلسه برگزار شده معاون سازمان حفاظت محيط‌زيست و مسئولان ساير نهادهاي اجرايي هم حضور داشتند و از اجراي اين طرح براي كاهش آلودگي هوا حمايت كردند، افزود:

همه آنها با دغدغه كاهش آلودگي هوا اجراي اين طرح را نهايي و تصويب كردند. او گفت: شهروندان تنها نتيجه نهايي تصويب يك طرح را مي‌شنوند اما به آنها اطمينان مي‌دهيم كه تصويب طرح كاهش پس از جلسات سنگين كارشناسي متعدد و تشريح ابعاد تخصصي ممكن شده است و در جلسه اخير شوراي‌عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور هم حاضران بر كارآمدي اين طرح براي كاهش آلودگي هوا اتفاق نظر داشتند.

اجراي اين طرح حجم قابل توجهي از آلاينده‌هاي هوا ناشي از احتراق خودروهاي آلاينده را در تهران كاهش مي‌دهد. در عين حال همه خودروهايي كه موفق به دريافت برگه معاينه فني مي‌شوند، امكان تردد در محدوده مركزي تهران به جز محدوده طرح ترافيك را خواهند داشت و اجراي اين طرح اختلالي در زندگي روزمره مردم ايجاد نمي‌كند و در اين زمينه نگراني نداشته باشند.

به گفته حسيني، ورود به محدوده طرح ترافيك كماكان مثل سابق نيازمند مجوز است. او اجراي طرح كاهش را اقدامي مؤثر براي كاهش غلظت آلاينده‌هاي خطرناك در هواي تهران دانست. خودروهاي كاربراتوري 10درصد از سواري‌هاي تهران را تشكيل مي‌دهند اما ٤٥درصد آلودگي هوا متعلق به آنهاست. حسيني از شهروندان تهراني درخواست كرد براي دريافت برگه معاينه فني اقدام كنند تا همزمان با اجراي طرح با ازدحام در مراكز معاينه فني مواجه نشوند.

کد خبر 311909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha