همشهری آنلاین: بنیانگذار فیس‌بوک به همراه همسرش درحال راه‌اندازی مدرسه‌ای متفاوت از مدارس دیگر هستند، مدرسه‌ای که دانش‌آموزانش را از زمان تولد تا زمان فارغ‌التحصیلی بیمه درمانی خواهد کرد.

براساس گزارش CNN، مارك زاكربرگ و پريسيلا چان قصد دارند مدرسه ابتدايي K-12 را در قالب يك موسسه غيرانتفاعي در ماه آگوست سال 2016 در شرق پالوآلتو كاليفرنيا افتتاح كنند. زاكربرگ در پستي فيس‌بوكي اعلام كرد اين مدرسه‌اي متفاوت است كه آموزش و درمان را با يكديگر تلفيق خواهد‌كرد.

مدرسه كه بودجه تاسيس آن توسط صندوق خيريه اين زوج تامين شده‌است، مخصوص كودكان خانواده‌هاي كم درآمد بوده و تحصيل در آن رايگان خواهد بود. در برخي از موارد مدرسه پيش از تولد نوزادان آنها را براي تحصيل ثبت نام خواهد‌كرد و خانواده‌هاي آنها را تحت پوشش قرار خواهد‌داد. هدف ارائه خدمات درماني و آموزشي از زمان تولد تا فارغ‌التحصيلي به اين كودكان است.

در اين مدرسه همچنين كلينيكي ويژه دانش‌آموزان وجود دارد كه توسط مركز درماني خانواده راونسوود قرار خواهد داشت. اين كلينيك كه در نزديكي مدرسه قرار دارد خدمات ويژه درماني و دندانپزشكي را ويژه دانش‌آموزان مدرسه و خانواده‌هاي آنها ارائه خواهد‌كرد.

زاكربرگ مي‌گويد سلامت و آموزش به شدت به هم وابسته‌اند، وقتي كودكان سالم نباشند، نمي‌توانند به راحتي بياموزند. بسياري از كودكان و معلم‌ها در سرتاسر آمريكا روزانه با عواقب بيماري‌ها دست و پنجه نرم مي‌كنند. به گفته زاكربرگ همسرش بيش از يك سال است كه درحال انجام امور مرتبط با اين مدرسه است.

پس از افتتاح، اين مدرسه براي كودكان چهارساله كلاس‌هايي تمام وقت داشته و براي خانواده‌هاي نوزادان و كودكان دوساله نيز كلاس‌هاي پشتيباني برگزار خواهد‌كرد. اين مدرسه هرسال يك پايه به سيستم آموزشي خود خواهد افزود.

چان نيز در صفحه فيس‌بوك خود اعلام كرد تجربيات شخصي‌اش باعث شده‌اند تا به فكر يافتن راهي بهتر براي مراقبت از كودكان و آموزش آنها بيافتد. چان پيش از اين در پروژه‌اي مديريت برنامه نگهداري از كودكان پس از مدرسه را به عهده داشت و به عنوان پزشك متخصص اطفال در بيمارستاني ويژه خانواده‌هاي كم‌درآمد و بيماران بدون بيمه مشغول به كار بوده‌است. 

کد خبر 311726

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha