همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل گفت: با توجه به دستورالعمل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغ‌ آن به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها در هر ارگان یک واحد پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده است.

فیروزآبادی

به گزارش تسنیم، سرهنگ محسن محبی سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه در سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: امسال سعی کردیم رویکرد جدیدی در این هفته تعیین کنیم و تلاش خواهیم کرد در این هفته که از 4 تا 10 آبان ادامه دارد حوزه‌های پدافند غیرعامل را به‌خوبی معرفی کنیم.

وی شعار هفته پدافند غیرعامل را "مصون‌سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت" عنوان کرد و گفت: برای هر روز این هفته یک شعار تعیین شده که شعارهای هفته به تفکیک روز به شرح زیر است:

روز اول: روز اقتدار ملی در سایه پیشرفت علم و دانش بومی

روز دوم: جامعه سالم، محور پایداری ملی که با رویکردهای جدید سازمان هم‌خوانی دارد

روز سوم: روز ارتقاء آمادگی، اقتدار درون‌زا و امنیت پایدار

روز چهارم: روز اقتصاد مقاومتی با همدلی و همزبانی دولت و ملت

روز پنجم: روز مدیریت جهادی، بسیج و مصون‌سازی جامعه

روز ششم: استانداردسازی، مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها

روز هفتم: مصون‌سازی سرمایه‌های ملی در فضای سایبری

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغ‌ آن به سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در هر ارگان یک واحد پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده است.

سرهنگ محبی در ادامه سخنانش به اهداف هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در این هفته سعی‌ داریم گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه را ترویج کنیم. همچنین به معرفی ضرورت‌ها، کارکردها و فعالیت‌های سازمان پدافندغیرعامل در جامعه بپردازیم و گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی پدافندغیرعامل در سطح جامعه را ترویج دهیم که از جمله اهداف ما در این هفته است.

وی گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی پدافند را از مهمترین اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: بنا داریم فرهنگ پدافند را به‌گونه‌ای ترویج دهیم که آحاد مختلف مردم با آن آشنا شوند.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی پدافند غیرعامل به دیگر برنامه‌های فرهنگی این هفته اشاره کرد و گفت: تدوین و ساخت یک سریال 13 قسمتی در حوزه پدافند غیرعامل، ساخت 10 عنوان کلیپ و تیزر، پخش مستندات تولید‌شده در حوزه پدافند و همچنین گفت‌وگویی زنده با رئیس و کارشناسان پدافند از برنامه‌های این هفته است.

وی 3 سطح علمی، دستگاهی و استانی را از سطوح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل معرفی کرد و خاطرنشان کرد: تمامی استان‌ها در این هفته رزمایش پدافند غیرعامل برگزار می‌کنند. همچنین در سطح دانش‌آموزی برای یک مدرسه نمونه و 700 مدرسه در کشور مانور پدافند برگزار خواهد شد.

سرهنگ محبی در بخش دیگری از سخنانش به محورهای کلی هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل، تولید و پخش محصولات عمومی و خصوصی پدافند غیرعامل، آموزش و پژوهش، تولید محتوا، نظارت و کنترل، اطلاع‌رسانی و تبلیغ دستاوردهای پدافند غیرعامل، برگزاری رزمایش و همچین همایش‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات از جمله محورهای کلی برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل است.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی پدافند غیرعامل همچنین در پایان از افتتاح مرکز درمان شیمیایی مستقر در بیمارستان بقیةالله در هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

کد خبر 311216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha