قهرمان دوومیدانی بانوان کشور در ۲۷ سالگی به طرز عجیبی جان خود را از دست داد و خانواده‌اش در تصمیمی بزرگ اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

حوادث

ريحانه بهشتي، دووميداني كار 27ساله مشهدي بامداد دوشنبه هفته گذشته بعد از آنكه دچار سردرد و حالت تهوع شد توسط اعضاي خانواده‌اش به بيمارستان انتقال يافت. پزشكان بعد از معاينه اعلام كردند او دچار سكته مغزي شده و لخته خوني در مغزش وجود دارد. در چنين شرايطي پزشكان تصميم به جراحي زن جوان گرفتند، اما در همين هنگام سكته دوم هم رخ داد و او به كما رفت و سرانجام بعد از 4روز دچار مرگ مغزي شد. برادر ريحانه بهشتي در گفت‌وگو با همشهري جزئيات بيشتري از اين حادثه تلخ را بازگو كرد و گفت:

خواهرم پيش از اين هيچ نشانه‌اي از بيماري مغزي نداشت. او به‌طور حرفه‌اي دووميداني كار مي‌كرد و معلم ورزش هم بود. شب حادثه او به خانه پدري‌ام رفته بود كه دچار سردرد و سرگيجه شد و وقتي از اورژانس كمك خواستيم به ما گفته شد آنها براي سردرد سراغ كسي نمي‌روند. به‌همين دليل شوهرش او را به بيمارستان رساند.

پزشكان بعد از انجام سيتي اسكن اعلام كردند وضعيت خواهرم حاد است و لكه خوني در مغزش وجود دارد. به‌همين دليل حدود 3ساعت بعد او جراحي شد اما بعد از آن به هوش نيامد و پزشكان اعلام كردند به‌دليل كاهش سطح هوشياري انجام دومين جراحي ريسك بالايي دارد. خواهرم 4روز در كما بود تا اينكه جمعه شب اعلام شد او دچار مرگ مغزي شده است.

جوان داغدار ادامه داد: تمامي اعضاي خانواده ازجمله ريحانه از چند سال قبل كارت اهداي عضو دريافت كرده بوديم به همين دليل وقتي فهميديم او دچار مرگ مغزي شده است تصميم گرفتيم اعضاي بدن ريحانه را به بيماران نيازمند اهدا كنيم. به اين ترتيب مادرم فرم‌هاي مخصوص را امضا كرد تا همه اعضاي ريحانه به بيماران اهدا شود.

كليه‌ها، كبد، قرنيه‌ها و نسوج او جدا‌سازي‌ شد اما به‌دليل تزريق داروهاي قوي، قلب و ريه‌هاي او قابل پيوند زدن نبود. بهشتي درباره وضعيت خانوادگي خواهرش گفت: خواهرم دختري يكساله به نام مهتا داشت و مي‌خواست چند روز ديگر براي دخترش جشن تولد بگيرد اما او حالا در بين ما نيست.براساس اين گزارش، هم‌اكنون اعضاي بدن اين قهرمان سابق دووميداني در بيمارستان منتصريه مشهد جدا شده و قرار است به‌زودي به بيماران نيازمند اهدا شود.

کد خبر 310856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha