سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد از اهدای سه عضو بدن یک بیمار مرگ مغزی در استان به بیماران نیازمند خبر داد.

اهدای عضو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی ملک‌پور اظهار داشت: مرحوم امید وفایی ۴۵ ساله در اول دی‌ماه امسال به دلیل حادثه‌ای دچار مرگ ‌مغزی و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری شده بود. ساعت هشت صبح روز جمعه ۵ دی‌ماه پس از تایید درگذشت بیمار مرگ مغزی، کار برداشت ۲ کلیه و کبد انجام و اعضای بدن مرحوم وفایی با رضایت خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تیم جراحی پیوند اعضای شیراز با حضور در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعضای بیمار ۴۵ ساله را پس از خارج کردن از بدن وی به بیمارستان پیوند بوعلی سینا شیراز منتقل کردند و به بیماران نیازمند پیوند زدند. این یازدهمین مورد از اهدای عضو بیماران مرگ مغزی از ابتدای امسال تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد است.

اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تاکنون جان ۴۴۰ بیمار را نجات داده است. افزون بر پنج هزار نفر از مردم نوعدوست این استان فرم اهدای عضو پس از مرگ را تکمیل کرده‌اند.

کد خبر 575336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha