همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: کمتر کسی را داریم که توفیقاتی در جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم به دست آورده است. شهید همدانی هم جزوی از این استان ولایت‌مدار است.

 علی فضلی

به گزارش ایسنا سردار علی فضلی امروز در همایش تجلیل از خادمان شهدا در اهواز با تجلیل از جایگاه شهدای مدافع حرم خوزستانی به ویژه شهید حسونی‌زاده و شهید مختاربند اظهار کرد:سومین شهیدی که در مستندات به این نتیجه رسیدیم که خوزستانی است، حبیب سپاه اسلام سردار شهید حسین همدانی است.

وی افزود: شهید همدانی زادگاهش خوزستان و شهرستان آبادان است، پدر این شهید در پالایشگاه آبادان مشغول بود و در این شهرستان به خاک سپرده شده است. این شهید کسی است که اگر بخواهیم در جملات کوتاه وصف کنیم کسی است که در نقاط حساس و در زمان حساس انقلاب یعنی دوران خلق عرب، خلق کرد و فتنه 88 یار امام خامنه‌ای بود و در دفاع مقدس صاحب توفیقات فراوانی شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: بعد از دفاع مقدس لازم بود که شرایط بازدید از کربلای ایران را فراهم کنیم. بخش‌های مختلفی حفظ شد و تا چند سال بعد یک سامانه‌ای پیدا شد که در انتهای اسفند و اوایل فروردین عمدتاً کاروان‌های راهیان نور و آحاد مردم در دو قالب سازماندهی شده و خود جوش حاضر شوند.

سردار فضلی اظهار کرد: در یک نگاه می‌بینیم که امام خامنه‌ای درباره شبیخون فرهنگی تذکر دادند و این از دو دهه پیش علیه ملت ایران به راه افتاد. نتیجه آنها براندازی نرمی بود که تیر 78 دنبال کردند.

وی هجمه فرهنگی سنگین دشمنان اسلام در فتنه 88 را بزرگترین حادثه بعد از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:این شبیخون‌ها، ناتوهای فرهنگی به یک جنگ نرم رسید. این بزرگترین هجمه به ایران بود که هر چهار زاویه قبل را در پی خود داشت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: امروز بیش از 200 هزار نفر کادر انقلاب اسلامی بزرگترین عملیات فرهنگی بالای پنج میلیون زائر کربلاهای ایران را در قالب راهیان نور راهبری می‌کنند. ما مفتخر به اجرای فرمان ولی هستیم. آن روزی که تصمیم گرفته می‌شد این عرصه را با میدان‌داری عزیزان بسیجی اداره کنیم کسی به غیر از سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان پای کار نیامد چرا که این کار بیداری شبانه‌روزی دارد و هجمه‌هایی در پی دارد.خوشبختانه در خوزستان این احساس تکلیف به آنها منتقل شد و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، ارتش، سپاه و بسیج و نمایندگان پای کار آمدند و همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفتند.

وی افزود: در حوزه راهیان نور امروز به نگاه بلندی نیاز داریم و برای عملیاتی شدن این نگاه کارها آغاز شد. وقتی زیرساخت‌ها را بررسی می‌کردیم دیدیم اسکان بیش از 10 هزار و 900 نفر میسر نیست و ریان نور باید در طول ایام سال باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز به حداقل‌هایی رسیدیم و خوزستان به یک سامانه قوی برخوردار شد و اگر در سال 87 همه غرب و شمالغرب توانستند 400 هزار نفر زائر داشته باشند، توانستیم در سال 87 یک میلیون و 400 هزار نفر اعزام شدند و در سال گذشته رسیدیم به بالای پنج میلیون زائر.

وی بیان کرد: امروز مسیر زیارت کربلا از کربلاهای ایران می‌گذرد و حماسه اربعین رقم می‌خورد و این یک حج بصیرتی است. امروز بخشی از زیارت فراهم است و ببینید چقد جوان با این سفر خودساخته شدند و این نشان از ارزش کار خدام زائران است.

سردار فضلی تأکید کرد: خوزستان و نفس‌های گرم خادمان حرمش امروز زمینه را برای زیارت فراهم کردند که امسال برای سفر 6 میلیون نفر برنامه‌ریزی شده و امکان اسکان 110 هزار و 250 نفر در خوزستان وجود دارد.

کد خبر 310819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha