همشهری آنلاین: مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: تراز آبی دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری ثابت بوده و تغییری نکرده است.

تراز آبی دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری ثابت بوده است

به گزارش ايرنا، مهرنگ دوستی رضایی روز شنبه گفت: اکنون تراز آبی دریاچه ارومیه 1270.04 متر است که نظیر این رقم نیز در ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه) وجود داشت.

وی اضافه کرد: این تراز نسبت به تراز دریاچه ارومیه در زمان مشابه سال گذشته 21 سانتی‌متر کاهش را نشان می‌دهد که این امر نیز به علت بارش‌های قابل توجه اتفاق افتاده در اوایل مهرماه سال گذشته بوده است.

وی اظهار کرد: در روزهای ابتدایی مهرماه سال گذشته حدود 50 میلی‌متر بارش در این حوضه داشتیم که این امر در روزهای آغازین سال آبی جاری رخ نداد.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به تصاویر ماهواره‌ای موجود، در پهنه شمالی دریاچه ارومیه، آب خوبی وجود دارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر بارش‌های مناسب و دمای پایین در ماه‌های آینده در حوضه دریاچه ارومیه، گفت: امید می‌رود با این روند شاهد بهبود وضعیت دریاچه در آینده نزدیک باشیم.

دوستی رضایی بیان کرد: دریاچه ارومیه در 18 سال گذشته با متوسط کاهش 30 سانتی‌متری آب مواجه بوده است.

دریاچه ارومیه در بیش‌ترین تراز خود، حدود 32 میلیارد متر مکعب آب داشته که این میزان در وضعیت کنونی به کم‌تر از یک میلیارد متر مکعب رسیده است.

تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه 1274.1 متر است که برای رسیدن به این تراز و آب معادل 14 میلیارد متر مکعبی آن، باید 13 میلیارد متر مکعب آب به دریاچه وارد شود.

کد خبر 310782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha