شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سایا در نگاه اول یک دختر ژاپنی دبیرستانی ساده است، اما نکته‌ای منحصر‌به‌فرد درمورد این دختر که تصاویرش در اینترنت با محبوبیت ویژه‌ای مواجه شده وجود دارد: سایا یک دختر حقیقی نیست، بلکه ساخته ذهن رایانه‌ها است.

براساس گزارش ميل آنلاين،‌ تصاوير رايانه‌اي خارق‌العاده‌اي كه از اين دختر خيالي ايجاد شده با هدف نمايش قابليت‌هاي آخرين تكنيك‌هاي انيميشن رايانه‌اي در اينترنت منتشر شده و با محبوبيت بالايي مواجه شده‌است.

سایا

سايا محصول ذهن خلاق يك زوج هنرمند گرافيك رايانه‌اي در توكيو است. اين زوج تصاوير سايا را در فضاي آنلاين منتشر كردند و از كاربران پرسيدند كه آيا اين عكس متعلق به يك انسان حقيقي‌است يا خير؟ و پس از آن بود كه هزاران هزار پاسخ متفاوت دريافت كردند. خانم و آقاي ايشيكا كه به خاطر آثار نزديك به واقعيت خود در صنعت گرافيك رايانه‌اي از شهرت بالايي برخوردارند، سايا را در وقت‌هاي استراحت خود خلق كردند.

به گفته اين زوج دشوارترين بخش در خلق سايا،‌ايجاد بافت نرم، شفاف و مرطوب پوست بوده‌است. در واقع اين مدل هنوز درحال بهبود يافتن است و اين دو هنرمند اميدوارند در آينده بتوانند پوست و موي سايا را طبيعي‌تر جلوه دهند.

براي ساخت اين مدل از نرم‌افزارهاي مدل‌سازي سه‌بعدي مانند مايا استفاده شده است و ايشيكاوا اميدوار است از اين شخصيت بتواند در ساخت فيلمي استفاده كند.

کد خبر 310659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha