پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمس لنگرودی بعد از حضور در سینما، این‌بار روی صحنه تئاتر می‌رود.

به گزارش ایسنا، احسان گرایلی 25 مهرماه و در تماشاخانه باران تهران نمایش «از این عکس سالها می‌گذرد» را روی صحنه می‌برد. «عکس‌خوانی» گرایلی در واقع قرار است روایتی متفاوت از عکس‌هایی قدیمی و خانوادگی را با بازی و اجرای شمس لنگرودی و بهاءالدین مرشدی به اجرا بگذارد.

کارگردان «عکس‌خوانی» درباره موتیف‌هایی که می‌تواند برای تماشاچیان این تئاتر جذاب باشد می‌گوید: «این پرفورمنس با تاکید بر تم مرگ تلاشش این است که زندگی را بازتعریف کند. مرگ تنها تبیین غیاب است. غیاب وجود. چیزی که وجود ندارد چرا که آن‌چه هست و وجود دارد تنها زندگی است. عکس‌ها گاهی یک لحظه را، یک لبخند را و شادی یا غم را ثبت می‌کند و وجود می‌بخشد؛ وجودی که غیاب را عقب می‌کشد و هست می‌کند. شمس لنگرودی با شعرش در این پرفورمنس نشان زندگی است. کسی که با کلمه عاشقانه سروده به ستایش زندگی خواهد نشست.»

شمس لنگرودی شاعر و پژوهشگر که پیش‌تر تجربه حضور در سینما را با فیلم‌هایی همچون «فلامینگوی شماره 13»، «احتمال باران اسیدی» و «پنج در پنج» در کارنامه خود دارد، به گفته خود، سال‌ها پیش عضو گروه تئاتر آناهیتا بوده و با این فضا اصلا بیگانه نیست.

او درباره اجرایش در این نمایش می‌گوید: «تئاتر همیشه برای من جذاب بوده و اکثر کارهایی که این سال‌ها دیده‌ام کارهایی عالی بوده‌اند. اما به هر صورت به دلیل وقتی که تئاتر می‌برد برایم مقدور نبوده و نیست که زمان زیادی برای بازی در تئاتر بگذارم و عکس‌خوانی در این زمینه می‌تواند برای من حضور خاصی باشد به همراه دوستانی که سال‌ها با آن‌ها تجربه دوستی داشته‌ام.»

نمایش «از این عکس سالها می‌گذرد» شنبه 25 مهرماه ساعت 19 و 20:30 در تماشاخانه باران واقع در خیابان فلسطین روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان برای خرید بلیت می‌توانند به سایت www.tiwall.com مراجعه کنند.

کد خبر 310463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha