همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد و بین المللی استمرار خواهد داشت.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با دریاسالار «سان جین گوا» جانشین رییس ستادکل ارتش جمهوری خلق چین و هیات همراه وی، در گفت وگو با خبرنگاران، تعامل و ارتقا سطح همکاری های دو جانبه نیروی دریایی ایران و چین را اعلام کرد.

وی همچنین هدف از این دیدار را افزایش همکاری در تامین امنیت خطوط دریایی، ارتقا سطح همکاری های آموزشی، انتقال تجربیات و دستاوردها و برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند توسط نیروی دریایی دو کشور عنوان کرد.

دریادار سیاری ابراز امیدواری کرد، موارد مطرح شده در این دیدار، بصورت یک سند راهبردی و همکاری دریایی به امضا برسد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به همکاری و تعامل این نیرو با نیروی دریایی چین گفت: نیروی دریایی ایران و چین پیشتر نیز با یکدیگر همکاری داشته و حضور در ناوگروه دریایی چین در همین راستا انجام شد.

دریادار سیاری افزود: برای حضور دائم در شمال هند و آبهای آزاد، نیازمند تعامل و همکاری با یکدیگر هستیم.

دریاسالار سان جین گوا جانشین رییس ستادکل ارتش جمهوری خلق چین نیز در این دیدار از حضور خود در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: دیدار با مسئولان جمهوری اسلامی در چارچوب تفاهمنامه میان دو کشور و با هدف تقویت همکاری دو جانبه انجام شده است.

جانشین رییس ستادکل ارتش جمهوری خلق چین در صدر یک هیات هفت نفره، از 21 مهر ماه برای دیداری سه روزه، در ایران به سر می برد.

کد خبر 310455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha