همشهری آنلاین: استاندار (والی) قندوز افغانستان گفت: «عملیات سنگین نیروهای نظامی، کمر طالبان را در شمال این کشور شکست بطوریکه که آنها دیگر توان حمله به دیگر استان‌ها را ندارند.»

 والی قندوز: کمر طالبان را در شمال افغانستان شکستیم

به گزارش ايرنا، حمدالله دانشی روز چهارشنبه در گفت و گو با یک رسانه محلی افزود: شهر قندوز را به طور کامل از وجود طالبان پاک کردیم و هم اکنون عملیات نظامی در نواحی اطراف این شهر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در اطراف شهر قندوز ایستگاهها و کمربندهای جدی امنیتی ایجاد شده است، افزود: عملیات نظامی تا پاک کردن شهرستان های اشغال شده این استان از وجود طالبان ادامه می یابد.

استاندار قندوز شمار کشته های گروه طالبان درعملیات چند روز اخیر را 630 نفر و مجروحان آنها را 700 نفر اعلام کرد. دانشی در مورد تلفات غیرنظامیان اطلاعاتی نداد.

گروه تروریستی طالبان بیست وهشتم سپتامبر(ششم مهر ماه جاری) شهر مهم و راهبردی قندوز در شمال افغانستان را با یک حمله غافلگیرانه اشغال کردند. نیروهای دولتی افغانستان بعد از سه روز توانستند که قسمت های مرکزی شهر را بازپس بگیرند.

چند شهرستان دیگر در استان قندوز و هم مرز با تاجیکستان همچنان در تصرف طالبان قرار دارد.

مقامات افغان روز چهارشنبه اعلام کردند که ولسوالی (شهرستان) «چهاردره» از دست طالبان پس گرفته شده است. این شهرستان از پایگاه های اصلی طالبان به شمار می رفت.

دولت افغانستان جهت ارزیابی دلایل سقوط قندوزبه دست طالبان دردوهفته قبل یک کمیته تاسیس کرده است که دررأس آن «امرالله» صالح رئیس پیشین ریاست امنیت ملی افغانستان و «فاروق وردک» وزیر پیشین معارف آن کشور قرار دارند.

گروه طالبان حدود یک هفته پس از آن که از شهر «قندوز» واقع در شمال افغانستان عقب رانده شد و مقام های دولت این کشور گفتند که نظامیان افغان، جهنم را برای اعضای این گروه به تصویر کشیدند، روز دوشنبه گذشته حمله گسترده ای را از محورهای غرب، جنوب و جنوب غربی به شهر «غزنی» صورت داده بودند.

کد خبر 310452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha