همشهری آنلاین: یک دستیار تخصصی طب سنتی با بیان اینکه غلبه حرارت و سوءمزاج گرم بر کلیه عامل اصلی بروز دیابت از دیدگاه ابوعلی سینا است, غذاهای مفید برای دیابتی‌ها را تشریح کرد.

آشنایی با غذاهای مفید برای دیابتی‌ها

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, مریم مقیمی درباره مواد غذایی توصیه شده برای دیابتی‌ها اظهار داشت: غلبه حرارت و سوءمزاج گرم بر کلیه عامل اصلی بروز دیابت از دیدگاه ابوعلی سینا است.

به‌گفته وی تشنگی بدون سیراب شدن, لاغری, سقوط اشتها, تیرگی و فساد رنگ چهره و تعریق کم از نشانه‌های بارز دیابت است.

سبزی‌جات

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران بیان داشت: از مواد غذایی مفید برای دیابتی‌ها می‌توان به مواد غذایی ترش مانند غوره, آبغوره, آبلیمو, سماق و زرشک اشاره کرد.

مقیمی گفت: میان گوشت‌ها گوشت بره و بزغاله یک‌ساله, گوشت ماکیان و ماهی و همچنین میان نوشیدنی‌ها ماءالجبن بسیار برای دیابتی‌ها مفید است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: مواد غذایی سرد و تر مانند جو, اسفرزه, نخود, سیب, توت سیاه, گزنه, گشنیز, شلغم, قره‌قاط نیز برای دیابتی‌ها بسیار مفید بوده، همچنین دیابتی‌ها از مصرف غذاهای خیلی شیرین, شور, تند باید پرهیز کنند.

مقیمی ادامه داد: غذاهای لطیف مانند آبگوشت بلدرچین, آبگوشتی از گوشت گوسفند, سیب رنده شده, انار و "به" برای دیابتی‌ها بسیار مفید است.

وی گفت: دیابتی‌هایی که دارای مزاج سرد و تر هستند, باید از مواد غذایی گرم و خشک در رژیمشان به کار گیرند، همچنین افراد سرد و تر چاق و پف‌آلود هستند و بسیار آرام و کُند هستند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران متذکر شد: دیابتی‌ها از مصرف ماکارونی, کله‌پاچه, حلیم و غذاهای غلیظ باید پرهیز کنند چرا که از مصرف این غذاها خون غلیظی تولید می‌شود که موجب افزایش قند خواهد شد.

مقیمی اضافه کرد: در بیماری‌هایی که خطر گرفتگی عروق وجود دارد نباید غذاهای سنگین و غلیظ داده شود، همچنین انسداد عروق از مشکلاتی است که دیابتی‌ها با آن روبه‌رو خواهند شد.

کد خبر 310406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha