اعضای شورای شهر تهران در جلسه ۱۹ مهر طرحی را به تصویب رساندند که براساس آن، شهرداری ملزم به تهیه لایحه برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، طبق ابلاغیه ۱۲بندی مقام معظم رهبری در سال ۸۹ شد.

شورای شهر

اين تنها موضوع يكصد و نود و دومين جلسه شوراي شهر بود. اعضاي شورا در بررسي اين طرح پيشنهادهايي را مطرح كردند كه برخي از آنها با موافقت همراه شد. اظهارات اعضا در اين رابطه را در جدول زير مي‌خوانيد. شايان ذكر است مجتبي شاكري، رئيس كميته فرهنگي شورا مسئوليت تهيه اين طرح را برعهده داشت.

حجت‌الاسلام ميثم امرودي، معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار تهران نيز در جريان بررسي اين دستور جلسه به ارائه گزارشي از عملكرد شهرداري در حوزه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت پرداخت. به گفته وي، نمايشگاه‌هاي بسياري سالانه در اين حوزه برگزار مي‌شود. همچنين نامگذاري‌ها در شهر، ايجاد و عملكرد باغ موزه دفاع‌مقدس و بازديد سالانه از 15هزار خانواده شهيد، بخشي از برنامه‌هاي شهرداري است. امرودي در ادامه پيشنهاد داد تا 2حوزه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و موضوع ارائه خدمات از هم تفكيك شده و درصورت لزوم لايحه‌اي در حوزه موضوعات خدمت‌رساني ارائه شود.

  • سرنگوني بني‌اميه هشداري به آل‌سعود است

مهدي چمران در جلسه ديروز به ذكر وقايع تاريخي ايام هفته پرداخت. وي به سالروز سرنگوني خلافت بني‌اميه كه در سال 132هجري قمري اتفاق افتاد اشاره كرد و گفت كه سرنگوني اين سلسله نشان مي‌دهد هر ظالمي روزي از ميان خواهد رفت و اين يك ‌هشدار به بني‌اميه‌هاي زمانه ازجمله آل‌سعود است كه روزي از بين مي‌روند.

رئيس شوراي شهر تهران همچنين به شهادت سردار بزرگ انقلاب اسلامي، شهيد همداني اشاره كرد و مطالبي را در اين خصوص بيان كرد. چمران با بيان اينكه در دوران دفاع‌مقدس نيز جاي جاي نقاط غرب كشور جاي پا و ردپايي از اين سردار بزرگ به يادگار مانده افزود: شهادت بهترين و برترين پاداش براي فرماندهاني چون شهيد همداني است و شهادت زيبنده آنان است.

جدول

کد خبر 310154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha