سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

کی‌روش از دوبی بار دیگر فوتبال ایران را تهدید کرد؛ او با لحن آشنای خود بار دیگر دشمن فرضی را در ناکجاآباد فوتبال ایران مورد خطاب داده و از افشاگری در آینده خبر داده است.

 ماجراهاي فوتبال ايران و او از همان سال‌هاي اوليه حضورش در تهران به‌عنوان سرمربي تيم ملي را مي‌توان در فصل‌هاي مختلف روايت كرد اما بعد از قرارداد جديدش پس از جام جهاني او بهانه‌گير‌تر و تندخو‌تر شده است تا جايي كه واكنش‌هايش بيشتر و تهاجمي‌تر شده. در سوي ديگر اما مخالفان كي‌روش نيز بي‌پروا‌تر از گذشته به نقد او نشسته‌اند؛ كساني كه با دست گذاشتن روي نقاط ضعف سرمربي تيم ملي ازجمله مسائل مالي كه پاشنه آشيل اوست، وي را به‌شدت عصباني مي‌كنند.

اما داستان بيانيه تند او در دوبي پيش از اينكه براي بازي تيم ملي به مسقط عمان سفر كند، به روزهاي ابتدايي سال بر‌مي‌گردد؛ جايي كه وي قبل از اردوي تيم ملي در اتريش به دفتر دبيركل فدراسيون فوتبال رفت و جلسه‌اي با او برگزار كرد. هيچ‌كس از جزئيات جلسه كي‌روش و اسدي دبيركل تازه فدراسيون فوتبال خبر ندارد اما هر چه بود، كي‌روش با عصبانيت به ميان خبرنگاران آمد و از جدايي از تيم ملي گفت. جالب اينكه روايت يكطرفه كي‌روش از اين جلسه در سكوت اسدي مبناي قضاوت‌هاي رسانه‌ها شد و اين كي‌روش بود كه با كمپين حضور در ايران برنده بازي‌اي شد كه خود به راه انداخته بود. در بهار امسال هم جلسات متعددي ميان حسني‌خو مدير حراست وزارت ورزش، علي كفاشيان و كي‌روش براي راضي كردن كي‌روش برگزار شد؛ هيچ‌كس نمي‌داند اصل برگزاري اين جلسات چه بود؛ چه آنكه خواسته‌هاي كي‌روش در موضوع كلي «حمايت از تيم ملي» پنهان مانده بود.

آيا متممي به قرارداد او اضافه مي‌شد؟ آيا وي درخواست‌هاي جديدي را مطرح كرده بود كه مي‌بايست به وظايف او اضافه مي‌شد. متني كه بعد از اين جلسات هم منتشر شد، بيشتر تعهداتي بود كه قاعدتا بايد توسط فدراسيون فوتبال در حمايت از تيم ملي انجام مي‌شد. با اين حال جنگ پنهان ميان اپوزيسيون كي‌روش در فدراسيون فوتبال با سرمربي تيم ملي ادامه داشت. اسدي، دبيركل فدراسيون از هر فرصتي استفاده مي‌كند كه در تخته وايت‌برد اتاقش به مهمانان نظرات خود در مورد تيم ملي را كه با چاشني انتقاد همراه است، بيان مي‌كند. روايت‌هاي جالبي در اين خصوص نقل مي‌شود؛جايي كه دبيركل فدراسيون فوتبال كه در تيم ملي جوانان و تيم ملي فوتبال به سرمربيگري پرويز دهداري بازيكن بوده است، از مسائل فني گرفته تا تغيير نسل و سن بازيكنان تيم ملي سخن مي‌گويد. اينها اما دلايل آخرين بيانيه كي‌روش عليه دشمنانش نبوده است؛ چه آنكه آتش ميان كي‌روش و مخالفان فدراسيون‌نشين زماني شعله‌ور شد كه اعضاي كميته اخلاق فدراسيون فوتبال پس از وتوي احكامي عليه اعضاي تيم ملي توسط كفاشيان دست به افشاگري‌ها و انتقادهايي زدند. كميته اخلاق فدراسيون آناليزور تيم ملي را به‌دليل نوشتن پستي در صفحه فيس‌بوك‌اش كه در آن از مسئولان ورزش انتقاد كرده بود، 2جلسه محروم كرد. حكم بعدي البته جنجال برانگيز‌تر بود و باعث واكنش‌هاي زيادي حتي در سطح بين‌المللي هم شد.

رئيس كميته اخلاق با انتقاد از خالكوبي سردار آزمون و اشكان دژاگه آنها را به كميته اخلاق دعوت كرد. كفاشيان اين احكام را وتو كرد و رئيس و اعضاي كميته اخلاق استعفا كردند، اما آنچه جنجال‌برانگيز شد اظهارنظر جنجالي منسوب به محمد‌زاده رئيس كميته اخلاق بود كه از فسادهاي كي‌روش سخن گفته بود. اين مسئله البته تكذيب شد اما همانطور كه در بيانيه كي‌روش آمده، اثرات خود را بر جاي گذاشته و او خواهان عذرخواهي اعضاي كميته اخلاق شده است. جالب اينجاست كه اين مسائل در زماني مطرح شده كه سرمربي تيم ملي متهم شده برخلاف اصول قراردادش از شركتي كه البسه تيم ملي را تأمين مي‌كند، براي پوشيدن لباس تيم ملي 100هزار دلار دريافت كرده است؛ موضوعي كه حسني‌خو مديركل حراست ورزش كه در جلسات سه‌گانه با كي‌روش و كفاشيان شركت داشت، در موردش گفته كه آن را مورد بررسي قرار مي‌دهد. كي‌روش بازهم تهديد به افشاگري كرده است. او بعد از بازي با عمان قول داده است كه براي بار ديگر روبه‌روي رسانه‌ها بنشيند و احتمالا همانطور كه در گذشته رخ داده، كنفرانس مطبوعاتي‌اش شوك جديدي به فوتبال ايران خواهد بود؛ احتمالا بسته‌اي از اتهامات و درددل‌هايي كه واكنش‌هاي زيادي را به همراه خواهد داشت.

  • كي‌روش در بيانيه‌اش چه گفت؟

برخورد و حملات سيستماتيك به فضاي تيم ملي تنها يك هدف دارد و آن نيز مختل‌كردن آماده‌سازي‌ و همينطور نتايج تيم ملي است و اين امر نيز در راستاي آسيب وارد كردن به اعتبار، وجاهت و خوشنامي سرمربي تيم ملي صورت مي‌گيرد.

تازه‌ترين توهين‌ها و اتهامات بي‌پايه مطرح شده نشانگر نااميدي و يأس است. هيچ شكي وجود ندارد كه اين وقايع نيز بخشي از كمپيني است كه در گذشته اتفاق افتاد كه توسط همان افراد و منابع ساخته و پرداخته شده بود؛ افرادي كه كاملا سرگرم بازي‌هاي كوچك قدرت هستند و اين كارها بخشي از جبهه‌گيري‌هاي شخصي در راه رسيدن به منافع نامشخص‌شان است.
درصورتي كه اعضاي سابق كميته اخلاق به‌صورت عمومي عذرخواهي نكرده و از اتهام‌هاي مطرح‌شده عقب‌نشيني نكنند و ادعاهاي اشتباه خود را درباره اتهام‌هاي فساد كه عليه من مطرح كرده بودند، پس نگيرند، اينجانب بعد از بازي مقدماتي جام‌جهاني برابر عمان به‌صورت كامل در خدمت اهالي رسانه و افكار عمومي خواهم بود تا يك‌بار براي هميشه اين پرونده ناراحت‌كننده و تأسف‌برانگيز را در راستاي به چالش كشيدن حقايق، ارزش‌ها و اصول اخلاقي افراد مذكور شفاف‌سازي‌ كنم.

کد خبر 309579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha