همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مصوبه مجلس مبنی بر توقف طرح"مشارکت دولت با بخش غیردولتی در اداره مدارس" تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی تا آخر سال ۹۴ اعتبار دارد، گفت: می‌توانیم این طرح را در برنامه ششم توسعه بگنجانیم تا در صورت تصویب درسال‌های آینده اجرایی شود.

به گزارش ايسنا، علی اصغرفانی درباره سیاست خصوصی‌سازی در مدارس که اجرای آن با مصوبه مجلس متوقف شد، اظهار کرد: اقدامی که سال گذشته انجام شد "مشارکت دولت با بخشی غیردولتی در اداره مدارس" بود.

وی افزود: بر این اساس قرار شد فضا و تجهیزات آموزشی از سوی آموزش و پرورش در اختیار قرار بگیرد و بخش غیردولتی نیروی انسانی و مدیریت مدارس را عهده‌دار شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این یک روش برای اداره مدرسه است و اینکه گفته می‌شود با عدالت آموزشی فاصله دارد را قبول ندارم گفت: در رسانه‌ها منعکس شده بود که برنامه مشارکت، مغایر اصل 30 قانون اساسی است؛ این در حالی است که 140 هزار دانش‌آموز سال گذشته در این مدارس درس خواندند و هیچ‌کدام هزینه‌ای بابت تحصیل در مدارس غیردولتی پرداخت نکردند.

وی با بیان اینکه با موسسان منتخب مدارس غیردولتی که با ما مشارکت داشتند قرارداد همکاری بسته بودیم گفت: بر اساس همین قرارداد وجوه معین شده را پرداخت کردیم و اولیاء وجهی نپرداختند.

وزیر آموزش و پرورش درباره علت مخالفت مجلس با ادامه این طرح گفت: در مجلس حضور یافته و ادله خود را بیان کردیم اما با ادامه اجرای آن مخالفت شد، در حالی که در برخی مناطق محروم و دور افتاده روستایی از این روش استفاده کردیم و نتیجه گرفتیم.

فانی افزود: واگذاری مدارس و جلب مشارکت از سوی بخش غیردولتی نه تنها مغایر عدالت آموزشی نبود بلکه در راستای تحقق عدالت آموزشی اجرا شد و از جمله در سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی صورت گرفت. بطوریکه هفت هزار جوان لیسانسیه بومی جذب شدند و اشتغال ایجاد شد و هزینه تمام شده آموزش نیز کاهش یافت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مصوبه مجلس مبنی بر توقف این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی تا آخر سال 94 اعتبار دارد گفت: می‌توانیم این طرح را در برنامه ششم توسعه بگنجانیم تا در صورت تصویب درسال‌های آینده اجرایی شود.

کد خبر 309340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha