موزه عکسخانه شهر در نخستین روزهای فصل پاییز با افتتاح نمایشگاهی آغاز به‌کار کرده که در آن پرتره‌های فخرالدین فخرالدینی از ۲۸ هنرمند به نمایش عموم درآمده است.

عکاسی

اين نمايشگاه شامل ۲۸قطعه عكس سياه و سفيد ۵۰ در ۷۰ از چهره‌هاي هنرمندان در رشته‌هاي هنري مختلف است.
به گزارش همشهري، فخرالديني كه به‌عبارتي معتبرترين چهره عكاسي پرتره در سال‌هاي اخير است، در يكي از معدود نمايشگاه‌هاي انفرادي و اختصاصي خود پرتره‌هاي هنرمنداني را به نمايش گذاشته كه بسياري از مردم ايران با آنها خاطره دارند؛ از مرحوم مرتضي مميز تا عزت‌الله انتظامي و مسعود كيميايي و از ابراهيم حقيقي و كامبيز درمبخش تا لوريس چكناواريان. ويژگي مشترك تمام پرتره‌ها هم سياه و سفيد بودن و لبخندي است كه هنرمندان بر چهره دارند.

محمد سرير، فرهاد فخرالديني، حسين عليزاده، ابراهيم قنبري‌مهر، حسن كسايي، قباد شيوا، علي‌اكبر صادقي، حسين محجوبي، محمود جوادي‌پور، محمود فرشچيان، غلامحسين اميرخاني، عباس اخوين، جليل رسولي، سيدمحمد احصايي، يدالله كابلي، محمدعلي كشاورز، داوود رشيدي، اكبر عالمي، خسرو سينايي، هوشنگ مرادي كرماني، مهدي محقق و اصغر بيچاره تركيبي موزون از هنرمندان عرصه‌هاي مختلف هستند كه چهره‌شان روي ديوار موزه عكسخانه شهر رفته است.

نكته جالب اينكه در آيين افتتاح نمايشگاه برخي از همين چهره‌ها حضور داشتند و از تمبر يادبود فخرالديني رونمايي كردند؛ هنرمندي كه 65سال پيش عكاسي را با دوربين‌هاي آنالوگ آغاز كرد و همچنان به جوانان توصيه مي‌كند عكاسي را با آنالوگ شروع كنند. نمايشگاه پرتره‌هاي فخرالديني 83ساله تا 24مهرماه در موزه عكسخانه شهر ادامه دارد.

کد خبر 309270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha