همشهری آنلاین: زارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که آجای شارما کاردار کنونی این کشور در ایران به عنوان سفیر جدید انگلستان در قطر منصوب شده است.

آجای شارما

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه انگلیس عنوان شده است: آجای شارما جانشین ' نیکلاس هاپتون' سفیر فعلی انگلیس در این کشور می‌شود.

براساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس 'نیکلاس هاپتون' قرار است در مأموریت دیپلماتیک دیگری فعالیت کند.

وزارت خارجه انگلیس گفته است که شارما مسئولیت جدید خودش را در قطر از نوامبر 2015 آغاز خواهد کرد.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس همزمان با بازگشایی سفارت این کشور در تهران در اول شهریور ماه گذشته، آجای شارما را به عنوان کاردار انگلستان در ایران معرفی کرده بود.

دولت انگلیس پیشتر در سال 2013 میلادی، آجای شارما را به عنوان کاردار ترددی‌اش در تهران تعیین کرده بود.

سفارت انگلیس در ایران از سال 2011 (آذر 1390) تا اول شهریورماه گذشته بسته و سطح روابط دو کشور به داشتن کاردار غیرمقیم در تهران و لندن کاهش پیداکرده بود. بازگشایی سفارت انگلیس در تهران با حضور «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه این کشور صورت گرفت.

شارما در سال 2012 میلادی رییس بخش ایران در وزارت خارجه انگلیس بوده و در خلال سال های 2007 تا 2008 نیز به عنوان معاون سفیر انگلیس در تهران فعالیت کرده است.

آجای شارما علاوه بر هدایت گفت‌وگوها بر سر بازگشایی سفارت و نیز برقراری دوباره روابط دیپلماتیک بین دو کشور، ازجمله دیپلمات‌های انگلیسی بود که در نشست‌های مربوط به توافق هسته‌ای ایران شرکت داشته است.

وی که در سال 1995 میلادی فعالیتش در وزارت خارجه انگلستان شروع کرده است، سابقه فعالیت دیپلماتیک در تیم دیپلماتیک انگلیس در مسکو، آنکارا و پاریس نیز در پرونده‌اش دارد.

وزارت خارجه انگلیس تاکنون گزارشی در مورد جانشین احتمالی شارما در تهران منتشر نکرده است.

کد خبر 309264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha