چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

علی اصغر محمدی: کمتر از ۲‌ماه پس از آنکه اعلام شد ۶۰درصد کلانتری‌ها مجهز به دوربین هستند، سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش همشهری درباره سرانجام طرح نصب دوربین در کلانتری‌های کشور گفت: براساس آنچه رئیس پلیس پیشگیری اعلام کرده بیش از ۷۰درصد کلانتری‌ها به دوربین مجهز شده‌اند.

دوربین مداربسته

سردار منتظرالمهدي وعده داد به‌زودي همه كلانتري‌هاي كشور به دوربين مجهز شوند. اگر چه آمار رسمي از تعداد كلانتري‌ها در سايت پليس وجود ندارد اما يك مقام آگاه در پليس اين تعداد را حدود 600مورد اعلام مي‌كند.به اين ترتيب مي‌توان پيش‌بيني كرد بيش از 400كلانتري در كشور مجهز به دوربين هستند و براي تحقق كامل اين طرح قديمي نيروي انتظامي بايد 200كلانتري ديگر نيز مجهز به دوربين شوند.

  • سند خودرو كفايت مي‌كند

سخنگوي نيروي انتظامي در نشست خبري تأكيد كرد: برگ سبزي كه پليس راهور صادر مي‌كند معتبر است و براي نقل‌و‌انتقال خودرو كفايت مي‌كند. سردار سعيد منتظرالمهدي در پاسخ به پرسش همشهري درباره لزوم ثبت اسناد رسمي در نقل و انتقال خودرو با وجود داشتن برگ سبز توضيح داد: وقتي كه مردم به مراكز شماره‌گذاري ناجا مراجعه مي‌كنند ما فقط احراز هويت مي‌كنيم و براي پليس اصالت و احراز هويت اشخاص اعم از فروشنده و خريدار مهم است.

به گفته وي، با مداركي كه مراجعان ارائه مي‌كنند پلاك خودرو تعويض و برگ سبز صادر مي‌شود، از نظر پليس نيز اين برگه معتبر است و مردم مي‌توانند براي نقل‌وانتقال‌هاي بعدي، آن را مورد استناد قرار دهند.

سخنگوي ناجا با اشاره به اينكه اگر هم برخي تمايل دارند به دفاتر اسناد رسمي مراجعه و محكم كاري كنند شايد هم براي خودشان خوب باشد، افزود: از نظر ما برگ سبز براي نقل و انتقال معتبر است و صرفا برگ سبز كفايت مي‌كند.

  • ترخيص وسايل نقليه توقيفي

سردار منتظرالمهدي همچنين در اين نشست خبري كه به مناسبت هفته نيروي انتظامي برگزار شد، اعلام كرد: «در هفته آينده رانندگان خودرو و موتورسيكلت‌هايي كه صرفا توسط مأموران راهنمايي و رانندگي به پاركينگ ارجاع داده شده‌اند، با قبض پاركينگ و عدم‌خلافي مي‌توانند براي خلاصي خودرو و موتور مراجعه كنند. در اين هفته براي ترخيص، ارائه بيمه‌نامه و معاينه‌فني نياز نيست اما اين تسهيلات شامل توقيفي‌ها توسط مراجع قضايي نمي‌شود. همچنين بخشودگي جرايم نداريم.

افزايش ساعات خدمت‌رساني در پليس+10، اداره گذرنامه و مراكز شماره‌گذاري از ديگر تسهيلات نيروي انتظامي در اين هفته است.»

وي با بيان اينكه راهور 277نوع موتورسيكلت را شماره‌گذاري كرده است، افزود: 10/5ميليون موتورسيكلت توسط راهور در كل كشور پلاك شده است و هم‌اكنون يك‌ميليون موتور در پاركينگ‌هاي ناجا توقيف هستند.

تشديد برخورد با موتورسواران در دستور كار قرار دارد و با جديت برخورد خواهد شد. در 5سال گذشته نيز مرگ‌ومير ناشي از تصادف با موتورسيكلت 60درصد كاهش داشته است.

  • هشدار به خرده‌فروشان

وي همچنين با اعلام اينكه قرارگاه مقابله با موادفروشان در نيروي انتظامي تشكيل شده، گفت: بايد كمپ‌هايي برپا شود تا خرده‌فروشان بعد از دستگيري به آنجا منتقل شوند. پليس اين آمادگي را دارد تا در كمتر از 10روز تمام معتادان را جمع‌آوري كند اما پس از آن اينها را چه كنيم؟ شركاي اجتماعي پليس بايد در اين خصوص به ميدان بيايند و اقدام كنند. وي به خرده‌فروشان موادهم هشدار داد و گفت: به خرده‌فروشان هشدار مي‌دهيم كه پليس بازداشتگاه‌هاي ناجا را از خرده‌فروشان موادمخدر پر خواهد كرد.

  • از برخورد با متلك پراني تا جمع‌آوري ماهواره

منتظرالمهدي از برخورد پليس با متلك پراني به‌ويژه مقابل مدارس و فضاهاي آموزشي خبر داد و گفت: بخش قابل‌توجهي از توان پليس راهور نيز در اين حوزه صرف شده است و با مزاحمان برخورد خواهد شد. وي درباره جمع‌آوري ماهواره‌ها نيز توضيح داد: جمع‌آوري ماهواره‌ها به قوت خود باقي است چرا كه قانونگذار نيروي انتظامي را مكلف به برخورد با اين موضوع كرده و ما آن را انجام مي‌دهيم. وي درباره برخورد با صفحات جعلي در فضاي مجازي نيز گفت: پليس فتا در واقع مرزبان در فضاي مجازي به شمار مي‌رود و اين فضا را رصد مي‌كند و اشرافيت كامل به آن دارد.سردار منتظرالمهدي با اشاره به اينكه چندي پيش مشاهده شد كه صفحاتي به نام پليس فتا در فضاي مجازي ايجاد شده، توضيح داد: اين صفحات جعلي به مردم هشدار مي‌داد كه در صفحات شما اقدامات مجرمانه انجام شده و به شما وقت داده مي‌شود كه اصلاحات لازم را انجام دهيد كه در غيراين صورت با شما برخورد خواهد شد اما پليس فتا هيچ صفحه‌اي در شبكه اجتماعي موبايلي ندارد؛ بر اين اساس مردم مواظبت كنند و بدانند كه خيلي از اين موارد كلاهبرداري است. علاوه بر اين چنانچه پليس فتا بخواهد احضاريه بفرستد، آن را به‌صورت مكتوب به درب منازل ارسال مي‌كند و اين كار را از طريق پيامك و ايميل به صفحات افراد انجام نمي‌دهد؛ به همين منظور چنانچه فرد يا افرادي در اين حوزه شاكي هستند، مي‌توانند به دادسراي مربوطه رجوع كنند تا دستور قضايي صادر شود و پليس فتا در اين حوزه ورود كند.

  • آمار ناجا از فعاليت هاي يك سال گذشته

رسيدگي به تلفن و گزارش از طريق 110 : 13 ميليون
رضايت مردم از خدمات: 66.4 درصد
تماس با سامانه 197 براي شكايت، پيشنهادها، تقدير و انتقاد: 780 هزار
كشف انواع موادمخدر: 538 تن
انهدام باندهاي قاچاق: 2 هزارو 575 مورد
كاهش سرقت در 6 ماهه اول امسال: 7.9 درصد
كاهش تلفات جاده اي در 6 ماهه اول امسال: 8.5 درصد

کد خبر 308937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha