دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

شهردار تهران با حضور در برنامه‌های مختلف روز پرکاری را پشت سر گذاشت.

قالیباف

محمدباقر قاليباف كه صبح ديروز در همايش بزرگ بسيجيان شهرداري تهران حاضر شده بود خواست تا از كنار حوادثي كه اين روزها در منطقه خاورميانه اتفاق مي‌افتد بدون تحليل گذر نشود. ديدار با دانشجويان دانشگاه اميركبير برنامه ديگري بود كه شهردار تهران ديروز در آن حضور داشت.

  • تقابل اسلام ناب و آمريكايي

همايش بزرگ بسيجيان شهرداري تهران به مناسبت هفته دفاع‌مقدس ديروز با حضور محمدباقر قاليباف در فرهنگسراي بهمن برگزار شد.محمدباقر قاليباف شهردار تهران در همايش بزرگ بسيجيان شهرداري تهران كه تعدادي از اعضاي شوراي شهر هم حضور داشتند، ابتدا حادثه تلخ و مصيبت‌بار عيد قربان در صحراي منا را كه منجر به كشته شدن مظلومانه جمع قابل توجهي از مسلمين جهان و هموطنان‌مان شد تسليت گفت و خواستار آن شد تا از كنار حوادثي كه امروز در منطقه خاورميانه اتفاق مي‌افتد بدون تحليل نگذريم.

وي با تأكيد براين كه قصد ندارد قضاوتي در حادثه منا داشته باشد، گفت: به هرحال اين حادثه نشان از بي‌تدبيري و كوتاهي و بي‌عرضگي آل سعود دارد اما نوع رفتاري كه با مجروحين اين حادثه صورت گرفت و عدم‌كمك به آنها به‌نحوي كه چندين ساعت مردم روي هم ريخته شده بودند بدون اينكه كسي به كمك آنها برود حاكي از كينه و عداوت آنها با اسلام ناب است.

قاليباف از وجود يك رابطه فكري و يك رويكرد سياسي بين بمباران‌هاي يمن و صنعا، ظلم به مردم يمن و جنايات و خيانت‌هاي صورت گرفته در سوريه و لبنان خبر داد و گفت: باور داشته باشيد در طول نيم قرن گذشته اسلام ناب با اسلام آمريكايي به تمام معنا در ميدان مبارزه باهم قرار دارند.

وي خطاب به بسيجيان شهرداري تهران گفت: ترديد نكنيد سرمنشا همه اين حوادث در منطقه خاورميانه، آمريكايي‌ها به‌عنوان دشمن اول ما هستند. باوجود اينكه 200، 300سال بيشتر از عمر كشورشان نمي‌گذرد اما آثار استثمار، جنگ، خونريزي و غارت منافع ملت‌ها حاصل كار اين‌هاست. آنها اين قدر پررو هستند كه در منطقه خاورميانه به‌عنوان دفاع از دمكراسي از كشورهايي حمايت مي‌كنند كه بويي از دمكراسي نبرده‌اند و با حمايت از يكسري جيره بگير آنها را در برخي كشورها حاكم مي‌سازند.

قاليباف خواستار آن شد تا بسيجيان به‌صورت دقيق و عميق به اين موضوعات توجه داشته باشند زيرا در فرهنگ بسيج مستضعفين با 2 ابزار ايمان و آگاهي مي‌توان بر همه‌‌چيز فائق شد و اساسا حقيقت بسيج و تفكر جهادي بر همين 2 ابزار متكي است. وي تأكيد كرد: اين امر به ما حكم مي‌كند كه تنها يك دليل براي كار كردن كافي است و آن خدمت به مردم است. وي با اشاره به تداوم فرهنگ بسيج تا به امروز گفت: اگر مجاهدت ديروز از جنس جنگ بود امروز جهاد و مجاهدت ما تلاش در جهت عزت اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، حل مشكلات و خدمت به مردم بايد باشد و امروز جبهه ما همين جاست.

  • غفلت از وجوه عقلاني ‌دفاع‌مقدس

شهردار تهران ظهر ديروز هم به جمع دانشجويان دانشگاه اميركبير رفت. قاليباف در اين برنامه گفت: آن چيزي كه ما در دانشگاه جبهه آموختيم و حضرت امام(ره) بر آن تأكيد مي‌كردند، اين بود كه بحث مربوط به خداشناسي و خودشناسي را قبل از ورود به ميدان جنگ به درستي فهم كنيم.

وي در ادامه تميزدادن حق از باطل در دوران دفاع‌مقدس را يكي از مباني عميق انديشه‌اي دوران دفاع‌مقدس دانست و گفت: وقتي قطعنامه را پذيرفتيم، پس از آن امام خميني (ره) در چندين بيانيه - خصوصا در بيانيه‌اي كه در ايام حج صادر كردند - خطاب به مردم گفتند كه جوانان عزيز، آن كينه‌هاي انقلابي خودتان را حفظ كنيد؛ جنگ ما ادامه دارد و جنگ حق و باطل تمام شدني نيست.

قاليباف ادامه داد: وقتي مردم با اين تفكر، نگاه، انديشه و باور در ميدان جنگ ايستادند و دفاع كردند، ببينيد چطور نصرت الهي شامل حال اين ملت شد. به‌نحوي كه هر آنچه فكر مي‌كرديم در جنگ بايد پيدا كنيم را به‌دست آورديم. اينجاست كه مي‌گوييم نصرت و پيروزي از آن خداست و ما بايد به درستي انجام وظيفه كنيم.

وي در ادامه به بيان بخشي از ثمرات جنگ پرداخت و گفت: امروز امنيت و پيشرفت كشور ما مديون دوران دفاع‌مقدس است، همانطور كه اگر در محيط‌هاي علمي و دانشگاهي نگاه كنيم، شاهد هستيم سوابق بخش عمده‌اي از پيشرفت‌هاي صنعتي و عملي كشور به دهه60 بازمي‌گردد و آغاز آن نيز از دوران دفاع‌مقدس است كه بعد از آن رشد پيدا كرده است.

کد خبر 308788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha