همشهری آنلاین: شهردار تهران بسیج را مظهر وحدت مقدس ملت ایران خواند و گفت: بسیج تبلور عینی مشارکت بر اساس باورهای انقلاب، خدمت و پیشرفت برای کشور است.

به گزارش مهر، شهردار تهران در همایش بسیج شهرداری تهران اظهار داشت: بسیج فرهنگ دفاع مقدس را تولید کرد و فرهنگ دفاع مقدس باعث تداوم بسیج تا امروز شده است. ما باید این فرهنگ را قدر بدانیم.

وی افزود: بسیج مظهر وحدت مقدس ملت است. اگر چفیه به گردن می آویزیم، مسئولیت سنگینی برای ما ایجاد می کند، همانگونه که لباس سپاه و لباس روحانیت این مسئولیت سنگین را ایجاد می کند.

قالیباف تاکید کرد: فرهنگ بسیج است که می تواند ما را به هر نوع پیشرفتی برساند، لذا تاکید ما بر تدوام این فرهنگ است.

شهردار تهران در ادامه صحبت های خود به حادثه ناگوار منا اشاره کرد و ادامه داد: مردم و مخصوصا بسیج مستضعفین حوادثی که در منطقه اتفاق می افتد را نباید مورد غفلت قرار دهند و بدون تحلیل به این مسائل بنگرند.

وی عنوان کرد: غرض از این حرف این نیست که قضاوتی درباره حادثه ناگوار منا داشته باشیم که بدون شک کوتاهی، بی‌تدبیری و بی‌عرضگی مجموعه آل سعود در این زمینه مشخص و روشن است.

قالیباف اضافه کرد: ولی نوع رفتاری که با مجروحان حادثه شده و عدم کمک چند ساعته به مجروحانی که روی هم افتاده بودند، حاکی از نوعی کینه و عداوت آل سعود با اسلام ناب است.

شهردار تهران با اشاره به حوادث روزهای اخیر گفت: بمباران یمن و صنعا در روز عید قربان، انفجار در مساجد مسلمین و تفکری که در سوریه جنایت می کند را در کنار حادثه منا قرار دهید.

وی نتیجه‌گیری کرد: باید باورمان شود که در بیش از نیم‌قرن گذشته اسلام ناب و اسلام آمریکایی به تمام معنا در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

قالیباف با اشاره به نقش جنایتکارانه آمریکا در منطقه اذعان کرد: نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که سرمنشأ همه این حوادث و کسی که آنها را در خاورمیانه طراحی و اجرا می کند، بدون تردید آمریکایی‌ها هستند.

شهردار تهران تصریح کرد: از عمر این کشور ۳۰۰ سال هم نمی‌گذرد، اما هر جا که نگاه می کنیم، آثار جنایت، خونریزی و بردن منافع ملت‌ها، حاصل کار آنها است.

وی به سیاست‌های آمریکا در منطقه اشاره کرد و افزود: امروز در خاورمیانه به عنوان دفاع از دموکراسی، از کشورهایی حمایت می کنند که بویی از دموکراسی نبرده‌اند و آنقدر پررو هستند که افرادی را می خواهند در کشورهای منطقه حاکم کنند که مردم آنها را بیرون انداخته‌اند.

کد خبر 308728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha