با محاسبه معاملات انجام‌شده در ۴ بورس رسمی ایران ارزش کل معاملات انجام شده در بازار سرمایه در نیمه نخست امسال به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

بورس

به گزارش همشهري، در حال حاضر 4 بورس تهران، فرابورس، كالا و انرژي در بازار سرمايه فعاليت مي‌كنند. محاسبات انجام‌شده در نيمه نخست امسال نشان مي‌دهد كه ارزش كل معاملات انجام‌شده در بورس كالا از بورس تهران به‌عنوان قديمي‌ترين بورس ايران با نيم قرن سابقه پيشي گرفته و در طول 6‌ماه به 21هزارو700 ميليارد تومان رسيده است. امسال همچنين مقدار معاملات فرابورس هم از معاملات بورس تهران پيشي گرفت و به 20هزار ميليارد تومان رسيد. مقدار معاملات انجام شده در بورس تهران در 6 ‌ماهه اول 18هزار ميليارد تومان محاسبه شد كه با درنظر گرفتن معاملات اندك بورس انرژي ارزش كل معاملات بازار سرمايه در نيمه نخست سال به 60هزار ميليارد تومان رسيد.

  • جزئيات معاملات بورس كالا در نيمه نخست سال

بررسي معاملات بورس كالا نشان مي‌دهد با وجود آنكه مقدار معاملات انجام شده در اين بورس بيشتر از ساير بورس‌ها بوده اما ركود فراگير در اقتصاد بر معاملات اين بورس نيز اثر گذاشته است.آمار‌ها نشان مي‌دهد كه معاملات انجام‌شده در تالار فلزات و نفت و پتروشيمي با كاهش مواجه بوده اما رينگ كشاورزي بورس كالا تحت‌تأثير اجراي آيين‌نامه اجرايي ماده 33 قانون افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي با رشد 2400درصدي روبه‌رو بوده است.در نيمه نخست امسال مقدار معاملات انجام شده 2محصول ذرت و شكر در اين تالار با رشد زيادي مواجه شد. معاملات شكر نيز از 1780تن در سال گذشته به 131هزارو740 تن رسيد.

 

آمار

 

کد خبر 308655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha