همشهری آنلاین: آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت ارشد و دکتری‌ دانشگاه آزاد، اعطای ۶۵ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان، جزئیات تسهیلات آموزشی به دانشجویان معلول و ... از اهم اخبار آموزش عالی روز یکشنبه ۵ مهر ماه است.

آموزش عالی
  • 6 مهر؛ آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت ارشد و دكتري‌ دانشگاه آزاد

ايسنا: ثبت‌نام انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و رشته‌های با آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی از دوشنبه 6 مهر ماه آغاز می‌شود. کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی و آزمون سراسری سازمان سنجش کشور مجاز به شرکت در این مرحله از تکمیل ظرفیت خواهند بود.

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی متناسب با رشته امتحانی، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد متناسب با مجموعه امتحانی و همچنین داوطلبان رشته‌های باآزمون سراسری متناسب با گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.azmoon.org نسبت به انتخاب حداکثر 20 رشته محل دانشگاهی به غیر از شهر تهران و مراکز استان اقدام کنند. همچنین برای داوطلبان رشته‌های با آزمون سراسری در گروه علوم پزشکی، انتخاب شهر تهران و مراکز استان امکان‌پذیر است.

  • اعطاي ۶۵ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجويان

مهر: سید فردین تقی‌زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان در اعلام مبلغ وام شهریه نیمسال اول سال تحصیلی جدید، گفت: در نیمسال اول سال تحصیلی جدید ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای وام شهریه اختصاص داده شده است. با توجه به کم بودن اعتبار مربوط به وام شهریه، صندوق رفاه دانشجویان نیازمند کمک دولت است و بر فرض در صورتي كه تمامی دانشجویان شهریه پرداز درخواست وام کنند، با اعتبارات فعلی تنها به کمتر از ۱۰ درصد آنها امکان پرداخت وام وجود دارد.

  • زمزمه تغيير دوباره سرپرست دانشگاه پيام‌نور

مهر: شنيده شده است دکتر حسن ظهور، رئیس مرکز مطالعات علم و فناوری و دبیر شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص) از سوی وزارت علوم به جای دکتر محمدعلی سرلک سرپرست دانشگاه پیام‌نور به این کمیته معرفی شده است.

  • جزئیات تسهیلات آموزشی به دانشجویان معلول

ایرنا: کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بررسي مواد پیش‌نویس منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویان در رابطه با حقوق دانشجویان معلول، مواردي نظير حق دسترسی آزاد به خدمات آموزشی در تمام مقاطع آموزشی اعم از عالی و تکمیلی، معافیت و یا تخفیف از پرداخت برخی هزینه‌های آموزشی، متناسب‌سازی فضا و فراهم‌سازی استاندارهای لازم برای سهولت در انجام امور این دانشجویان از قبیل در نظر گرفتن مسیر تردد خاص برای این افراد، برخورداری از سنوات اضافه تحصیلی، اولویت در بهره‌مندی از امکانات خوابگاهی و سایر امکانات رفاهی دانشگاه و ایجاد تسهیلات برای تشکیل کانون‌های معلولین در دانشگاه‌ها را مورد بررسي قرار داد.

  • فراخوان بیست و دومین جشنواره کتاب سال دانشجویی

ايرنا: بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی و اولین دوره انتخاب کتاب سال دانشجویان فارسی‌نویس، در تمامی رشته‌های دانشگاهی اعم از علوم پایه، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، گروه هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی و گروه علوم انسانی برگزار مي‌شود. ثبت‌نام در جشنواره کتاب سال دانشجویی، از طریق سامانه اینترنتی به آدرس www.isba.ir انجام مي‌شود و مهلت ارسال آثار تا هشتم مهر ماه 94 است.

کد خبر 308650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha