همشهری آنلاین: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تنها زندگی کردن ۵۸ درصد سالمندان کشور و ایجاد مشکلاتی برای آنان از ارایه طرح ازدواج سالمندان با یکدیگر توسط این نهاد خبرداد.

به گزارش ایرنا، علی محمد ذوالفقاری در نشست خبری اظهارداشت : در زمان حاضر یک میلیون و 442 هزار و 551 سالمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است که این شمار ، 25 درصد سالمندان کشور را تشکیل می دهد.

وی گفت: 60 درصد سالمندان تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) را زنان و 40درصد دیگر را مردان تشکیل می دهند.
ذوالفقاری افزود: از مجموع آمار سالمندان تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره)، 41 هزار سالمند، زمین گیرهستند که تنها توانسته ایم دو هزار سالمند را در آسایشگاه ها اسکان دهیم و مابقی را به همراه اعضا خانواده شان در منزل حمایت می کنیم.

این مقام مسوول در کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه کاهش عزت و حرمت سالمندان را یکی از مشکلات این قشر از جامعه عنوان کرد و اینکه با توجه به رشد جمعیت سالمندی در کشور، یارانه سالمندان تحت پوشش کمیته امداد تقویت شود.

وی اظهارداشت:ما در کمیته امداد به طرح اشتغال این افراد توجه کرده ایم تا آنان در صورت توانایی به کارهای مناسب مشغول شوند تا استقلال مالی داشته باشند و در آن شرایط سنی، نگرانی معیشتی نداشته باشند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص بسته بیمه ای گفت: بسیاری از بیمه ها امکان پاسخ به نیازهای سالمندان را ندارد زیرا در تعرفه آن ها خدماتی همچون پرستاری در منزل و حضور پزشک در منزل دیده نشده است که در این راستا باید بیمه سالمندان تقویت شود.

این مسوول در کمیته امداد با بیان اینکه یارانه ای که هم اکنون سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) دریافت می کنند پاسخگوی نیاز آنان نیست ، گفت: باید مسوولان در این زمینه بازنگری کنند تا یارانه این بخش از افراد افزایش یابد.

ذوالفقاری با انتقاد از تعیین تکلیف نشدن حقوق سالمندی در کشور تاکید کرد: باید ابتدا مباحث حقوق سالمندی تدوین شود تا بتوانیم بسیاری از مشکلات مربوط به این افراد را رفع کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای رفع مشکلات سالمندان برنامه های جدی در زمینه هایی همچون اشتغال و بیمه تکمیلی دارد.

کد خبر 308607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha