همشهری آنلاین: نخستین همایش ملی میراث فرهنگی و توسعه پایدار توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دی‌‌ماه سالجاری برگزار می‌شود.

Conference

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری این همایش با هدف بررسی چالش های موجود در مواجهه میراث فرهنگی و توسعه و همچنین ایجاد دیدگاه مشترک در همراهی بین حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی و اجرای طرح های توسعه مهم برگزار می‌شود.

شناخت ظرفیت های تاریخی کشور در بومی‌سازی مقتضیات توسعه و آمایش سرزمین هدف دیگر این همایش است .
بنا به این گزارش میراث فرهنگی، توسعه پایدار و آمایش سرزمین، میراث فرهنگی، توسعه پایدار و مدیریت آب، میراث فرهنگی، توسعه پایدار و راه و شهرسازی از محورهای نخستین همایش ملی میراث فرهنگی و توسعه پایدار است.

محورهای دیگر این همایش شامل میراث فرهنگی، توسعه پایدار و صلح، میراث فرهنگی، توسعه پایدار و گردشگری و میراث فرهنگی ، توسعه پایدار و هویت است.

این همایش که قرار است 23 و 24 دی برگزار شود دارای چهار ارکان شورای سیاست گذاری، کمیته علمی، پنل‌های تخصصی و کمیته اجرایی است.

به گفته احمد محیط طباطبایی عضو کمیته علمی و رییس پنل میراث فرهنگی،توسعه پایدار و هویت انتظار می‌رود با برگزاری نخستین همایش ملی میراث فرهنگی و توسعه پایدار نقش پررنگ میراث فرهنگی در برنامه پنج ساله ششم توسعه بیش از پیش نمایان شود.

طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری (richt.ir ) با اشاره به برگزاری همایش همزمان با شروع برنامه پنج ساله ششم تصریح کرد که بدون توجه به میراث فرهنگی نمی‌توان به توسعه پایدار کشور امیدوار بود.

کد خبر 308426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha