همشهری‌آنلاین: همایش میراث فرهنگی و توسعه پایدار بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها با هدف تبیین نقش میراث فرهنگی در توسعه پایدار برگزار می‌شود.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سیداحمد محیط طباطبایی عضو شورای سیاست گذاری برگزاری همایش میراث فرهنگی و توسعه پایدار بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها هدف از برگزاری این همایش را آگاهی کارشناسان ،مدیران و دست اندرکاران و...نسبت به مسئله میراث فرهنگی و ارتباط آن با توسعه اعلام کرد.

او با اشاره به برگزاری این همایش در طلیعه آغاز برنامه پنج ساله ششم توسعه گفت: بدون توجه به میراث فرهنگی نمی‌توان به توسعه پایدار کشور امیدوار بود.

مشاور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با بیان اینکه میراث فرهنگی مانع توسعه نبوده و همراه توسعه است تصریح کرد که میراث فرهنگی موتور محرک توسعه محسوب می شود.

وی اظهار امیدواری کرد در نتیجه برگزاری این همایش و مباحثی که در آن مطرح می شود نقش پر رنگ میراث فرهنگی در برنامه پنج ساله ششم توسعه ،بیش از پیش نمایان شود.

گفتنی است ،این همایش متشکل از شورای سیاست گذاری ، کمیته علمی و کمیته اجرایی ، حول محورهای میراث فرهنگی و توسعه پایدار و آمایش سرزمین، میراث فرهنگی، توسعه پایدار و مدیریت آب و میراث فرهنگی ، توسعه پایدار و راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

میراث فرهنگی، توسعه پایدار و صلح و میراث فرهنگی، توسعه پایدار و گردشگری از دیگر محورهای همایش میراث فرهنگی و توسعه پایدار بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها است.

کد خبر 302426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha