همشهری‌آنلاین: به منظور تسهیل در بازدید علاقمندان از پژوهشکده هنرهای سنتی پزوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و قرار گرفتن آنها در روند فعالیت هنرمندان و پژوهشگران در شمالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که این پژوهشکده نیز در آن قرار دارد بازگشایی می‌شود.

بازدید از پژوهشکده هنرهای سنتی آسان می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا بهرمان رییس پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با اعلام این خبر تصریح کرد که پژوهشکده هنرهای سنتی موازی با مطالعات پژوهشی در حوزه شناخت فناوری های کهن و ارزش های هنری نهفته در آثار به بحث مستند نگاری و اشاعه آنها می‌پردازد و در نهایت این مطالعات را در قالب اشیاء هنری با فناوری‌های کهن مدل سازی می‌کند.

او افزود: در اقدام بعدی مدل های ساخته شده در نمایشگاه دایمی پژوهشکده هنرهای سنتی به نمایش گذاشته می‌شود که مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته بهرمان از نکات برجسته این نمایشگاه این است که بازدید کنندگان علاوه بر رویت آثار هنری می‌توانند فرایند تولید که در کارگاه های پژوهشی این پژوهشکده به انجام می‌رسد را نیز مشاهده کنند.

رییس پژوهشکده هنرهای سنتی در گفت و گو با خبرنگار سایت پژوهشگاه (richt.ir) اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل اینکه بازدید کنندگان برای ورود به پژوهشکده هنرهای سنتی می‌بایست به ساختمان اداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراجعه کنند در نظر داریم برای رفع این مشکل در شمالی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری که در ضلع جنوبی خیابان آزادی نبش خیابان یادگار امام (ره)قرار دارد را بازگشایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این در از سال 88 بسته مانده است تصریح کرد: بازگشایی این در و فراهم شدن امکان بازدید آسان و آزادانه عموم از پژوهشکده هنرهای سنتی می‌تواند در شناساندن آثار فرهنگی و فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در این پژوهشکده موثر باشد.

بهرمان اظهار داشت: با بازشدن این در بازدید کنندگان می‌توانند از فروشگاه محصولات تولیدی پژوهشکده بازدید و نسبت به خرید تولیدات هنری اقدام کنند.

کد خبر 301912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha