همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پیامی ضمن تسلیت فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن تعدادی از مسلمانان گفت: مسئولان نظم این مراسم عظیم در دولت عربستان در قبال این حادثه مسئولند و باید به دنیای اسلام توضیح دهند.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیام آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی آمده است: تکرار مصیبت جانگداز حج امسال در عربستان و این بار در منا و رمی جمرات و کشته و مجروح شدن جمع زیادی از حجاج مظلوم بیت‌الله الحرام ،بویژه هم میهنان عزیزمان، دل همه مسلمانان و مردم غیور کشورمان را به درد آورد و جهان اسلام را به عزا نشاند.

در ادامه این پیام بیان شده است: اگرچه مرگ مظلومانه حجاج خانه خدا در احرام، آنهم قبل از اتمام اعمال حج و در منا به مصداق آیه «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» اجر عظیمی در بارگاه الهی دارد؛ اما از تقصیر و سوء مدیریت مسئولان نظم این مراسم عظیم در دولت عربستان کم نمی‌ءشود ودرقبال آن مسئولند و باید برای دنیای اسلام توضیح دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام با نهایت تاسف و تاثر ضمن همدردی، این فاجعه غمبار را به همه مسلمانان، مردم عزیز ایران و به ویژه خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند صمیمانه تسلیت گفت و برای مجروحان و مصدومان این حادثه از درگاه خداوند آرزوی سلامت و بهبودی کامل کرد.

آیت هاشمی رفسنجانی در این پیام تاکید کرده است: انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در دولت وهمه سازمان‌ها وارگان‌های درمانی، امدادی و پشتیبانی در اسرع وقت، اقدامات لازم و فوری را برای کاستن از ابعاد این فاجعه و کاهش آلام داغ دیدگان ومجروحان به عمل آورند.

کد خبر 308359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha