جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنوز علت اصلی افزایش شمار حجاج که باعث بروز فاجعه اخیر در مسیر منا شد، مشخص نشده است ولی پادشاه عربستان دستور بازنگری در برنامه ریزی های صورت گرفته برای حج و تحقیقات فوری درباره علت این حادثه را صادر کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ بعد از حادثه اخیر در منا، اکنون سوال‌های زیادی در عربستان سعودی وجود دارد؛ حادثه ای که از هزار و نهصد و نود به این سو، بدترین حادثه مرگ و میر حجاج به شمار می آید، در آن سال نیز نزدیک به چهارصد نفر در مراسم رمی جمرات در منا جان خود را از دست دادند.

تلویزیون عربستان اعلام کرد ملک سلمان دستور بازنگری در برنامه های حج و تحقیقات سریع در این خصوص را صادر کرده است.
عکس ها و تصاویر ویدئویی منتشر شده از این حادثه نشان از دهشتناک بودن آن دارد که گروه های امداد و نجات و امنیتی در تلاش برای کمک به صدها آسیب دیده هستند.

به گفته رسانه های عربستان سعودی، حجاج در حال طی مسیر بودند که به ناگاه، افزایشی چشمگیر در شمار حجاج روی داد که شمار زیادی به زمین افتادند ولی علت این افزایش ناگهانی نیز مشخص نیست. یکی از حجاج حاضر در محل حادثه به سی ان ان گفته است که نیروهای امدادی و امنیتی تا پنج ساعت بعد از حادثه، در تلاش برای کمک رسانی به زخمی های این حادثه بودند و دست کم بیست تا سی بالگرد در تلاش برای جابجایی حادثه دیدگاه بودند.

این حادثه در حالی روی می دهد که نزدیک به صد نفر نیز چندی پیش در سقوط جرثقیل در مکه جان باخته بودند.
در حادثه مشابه در منا در دو هزار و شش، سیصد و شصت و سه نفر جان خود را از دست داده بودند ولی در سالهای اخیر، دولت سعودی نزدیک به یک میلیارد دلار برای یک پل پنج طبقه هزینه کرده بود تا منطقه برای دو میلیون زائری که مراسم سالیانه حج را به جای می‌آورند، امن تر شود.

کد خبر 308345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha