همشهری آنلاین: دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز گفت: هنرمندانی که به عنوان سفیران محیط زیست شناخته شده‌اند، در فضای مجازی به کمک هرچه باشکوه‌تر برگزاری این جشنواره می‌آیند.

سفیران هنرمند محیط زیست به کمک پنجمین جشنواره فیلم سبز می‌آیند

به گزارش ایرنا، مهدی توحیدپور روز سه‌شنبه در نشست خبری اعلام فراخوان ملی و بین‌المللی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز افزود: در نظر داریم در قالب برنامه‌های این جشنواره، با کمک گرفتن از توان هنرمندان و سفیران محیط زیست، موجی فرهنگی در فضای مجازی ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم سبز بعد از یک دوره توقف هشت ساله بار دیگر احیا شده و برنامه‌های آن از طرف انجمن تمدن سبز هنرمندان حامی محیط زیست که از سال 79 شکل گرفته است، اجرا می‌شود.

توحیدپور با تاکید بر این که پنجمن جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، بدون هیچگونه حمایت دولتی و فقط با تلاش بخش خصوصی برگزار می‌شود، گفت: اکنون کمیته برگزاری این جشنواره در استان‌های تهران، گلستان، گیلان و سیستان و بلوچستان شکل گرفته و فعالیت‌های آن با تلاش سازمان‌های مردم نهاد این استان‌ها آغاز شده است.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم سبز علاوه بر این که در 31 استان کشور برگزار می‌شود، در جزیره قشم نیز برگزار خواهد شد.

توحیدپور اظهار کرد: در بخش جانبی جشنواره، کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای فرهنگی، هنری و محیط زیستی برگزار می‌شود و از هنرمندان خارجی برای حضور در این کارگاه ها دعوت خواهد شد.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز گفت: بخش هنرهای تجسمی این جشنواره شامل رشته‌های عکاسی، گرافیک، هنرهای مفهومی و مجسمه‌سازی فقط در تهران برگزار می‌شود و قرار است در بخش مفهومی و مجسمه‌سازی از ضایعات و محصولات دورریز استفاده شود.

همچنین امیر عابدی مسوول بخش هنرهای تجسمی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز گفت: اولویت این بخش به تصویر کشیدن بحران آب است و تلاش می‌کنیم در صورت امکان این بخش در استان‌های دیگر کشور نیز برگزار شود.

کمال نوبختی مدیر بخش کنترل پروژه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز نیز گفت: امروز دنیا به سمت توسعه پایدار در حرکت است و ما نیز باید همگام با آن پیش رویم در غیر این صورت عقب خواهیم ماند و جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از ارکان توسعه پایدار محیط زیست است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه از ظرفیت‌های بخش فرهنگی برای توسعه فرهنگ محیط زیستی بهره‌مند شویم.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز 13 تا 20 ماه مه 2016 (24 تا 31 اردیبهشت ماه سال 1395) همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 308269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha