همشهری آنلاین: رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به برنامه‌ی ساخت ۷۳۰ مدرسه با ۳۶۵۰ کلاس درس از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سراسر کشور گفت: اعتبار در نظر گرفته‌شده توسط بنیاد برکت برای ساخت این مدارس بالغ بر ۲۶۲۰ میلیارد ریال است.

به گزارش همشهري آنلاين، مرتضي ریيسي با تقدير از تلاش‌ها و زحمات مسئولين ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و بنياد بركت در ساخت‌وساز مدارس و فضاهاي آموزشي كشور گفت: مسئولين اين ستاد و بنياد بركت به كمك تعليم و تربيت و رفع تنگناهای موجود كشور آمده‌اند و حضور آن‌ها سبب شده تا كمك‌هاي خيرين و ساير نهادها افزايش يابد و سرمايه‌گذاري بيش‌تري در این خصوص انجام گيرد.

وي با تأكيد بر اين‌كه بنياد برکت از سال 1387 تاكنون 560 فضاي آموزشي را با 2750 کلاس به بهره‌برداري رسانده و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند، یادآور شد: ساخت 730 مدرسه از سال 87 تاکنون آغاز شده كه از اين تعداد 420 مدرسه با 1906 کلاس درس تا قبل از شهریور ماه به بهره‌برداري رسيده و 140 مدرسه با 844 کلاس هم در آستانه‌ی سال تحصیلی جدید افتتاح شده است.

ریيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهیز مدارس كشور افزود: اقدمات بنياد بركت به‌ویژه در زمينه‌ی ساخت مدارس براساس فرمايشات و دستور مقام معظم رهبري انجام گرفته و قابل تقدیر است.

ریيسي احداث مدارس در مناطق محروم كشور و روستاها، مکان‌یابی مناسب، رعايت آخرين استانداردها، دقت در كيفيت و نظارت بر ساخت آن‌ها را از ويژگي‌هاي اين مدارس دانست.

وي ماندگاري جمعيت و دانش‌آموزان را از ملاك‌های اصلي ساخت مدارس در مناطق محروم برشمرد و تأکید کرد: اقدام بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) شور و شادی را در مناطق محروم و بین دانش‌آموزان ايجاد كرده و به نياز نونهالان، نوجوانان و جوانان كشور و دانش‌آموزان پاسخ داده است.

وي ساخت حداقل 1000 مدرسه را از برنامه‌هاي بنياد برکت دانست و گفت: 170 فضاي آموزشي به‌طور نیمه‌تمام در كشور وجود دارد كه اميدواريم با تأمين منابع مالي و کمک بنیاد برکت این مدارس هر چه زودتر به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 308087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha